ریسک خرید دلار حداکثری شد/ زمزمه آغاز کاهش قیمت ارز در فردوسی

کد خبر : 8084
23 آذر 1401 - 17:09

فعالان بازار ارز هرچند می‌گویند قیمت‌هایی که این روزها برای ارز ثبت شده غیرقابل باور است ولی تأکید دارند این وضعیت خیلی پایدار نخواهد بود و احتمالاً قیمت دلار به کانال ۳۵هزار تومان بازگردد.

درحالی طی روزهای اخیر بازار ارز بار دیگر با نوسان شدید همراه و قیمت دلار وارد کانال‌های جدیدی شده است که انتظار می‌رود با ورود جدی بازارساز از نوسانات کاسته شود.

تجربه نوسانات شدید ارزی در سنوات قبل نشان می‌دهد که معمولاً دلار در کانال‌های جدید دوام چندانی نخواهد داشت و احتمالاً با اعمال سیاست‌های بازارساز باید شاهد تغییر مسیر قیمت‌ها در بازار ارز باشیم.

فعالان بازار ارز که بار دیگر این روزها شاهد نوسانات لحظه‌ای قیمت‌ها هستند خودشان هم تأکید دارند که قیمت‌هایی که برای دلار و انواع ارزها ثبت می‌شود قابل باور نیست و بعید است که همین‌طور باقی بماند.

بازاری‌ها معتقدند هر زمان بازار ارز سیاسی شود، خریدهای هیجانی نیز در بازار افزایش پیدا می‌کند؛ هرچند طبق روال سنوات قبل معمولاً در ایام نزدیک به سال نو میلادی تقاضا برای خرید ارز افزایش پیدا می‌کند ولی در روزهای اخیر در کنار افزایش تقاضای خرید ارز در روزهای پایانی سال 2022 وقوع برخی اتفاقات سیاسی نیز به این نوسانات دامن زد.

برخی تحلیل‌گران ارزی معتقدند جایگزینی نفت ایران با روسیه در بازارها، توقف مذاکرات، کسری بودجه دولت، اُفت صادرات پتروشیمی به دلیل قطعی گاز، افزایش تقاضا برای خرید ارز در روزهای پایانی 2022، اغتشاشات ماه‌های اخیر و… عامل تقویت انتظارات صعودی در بازار ارز شده است.

تعدادی از فعالان بازار البته تأکید دارند که وضعیت قیمتی در بازار صعودی باقی نخواهد ماند و احتمال بازگشت قیمت ارز به کانال 35 هزار تومان طی 15 روز آینده وجود دارد.

بازاری‌ها به خریداران ارز که به خاطر رفتارهای هیجانی در روزهای اخیر وارد بازار شده‌اند هشدار می‌دهند که ریسک خرید ارز آن هم در روزهای صعودی خیلی بالاست و مردم باید هوشیار باشند که با ضررهای سنگین همراه نشوند.

امروز و همزمان با ثبت رکوردهای جدید برای قیمت دلار و سایر ارزها در بازار، از بانک مرکزی خبر رسید که معاون ارزی این بانک تغییر و رئیس کل بانک مرکزی احکام جدید مدیریتی صادر کرده است.

 

انتهای پیام

منبع: تسنیم

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۱۲۸۳ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا