رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد؛

مردم به بازار هیجانی ورود نکنند

کد خبر : 8041
22 آذر 1401 - 14:09

رئیس اتحادیه طلا و سکه گفت: قیمت حباب سکه همچنان حدود دو میلیون تومان است و به مردم توصیه می‌کنیم تا زمان ثبات قیمت به این بازار هیجانی ورود نکنند.

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و سکه در رابطه با قیمت حباب سکه در روزهای اخیر، گفت: قیمت حباب سکه همچنان حدود دو میلیون تومان است که اتحادیه طلا و سکه و بخش خصوصی آمادگی این را دارند تا به بانک مرکزی برای کاهش این حباب کمک کنند.

وی اعلام کرد: سیاست‌های بانک مرکزی جهت انتشار اوراق سکه در بورس کالا خبر خوبی در روزهای گذشته بود زیرا در مقطعی توانست نرخ سکه را که به ۱۷ میلیون تومان رسیده بود را به ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برساند.

بذرافشان تصریح کرد: اوراق سکه در بورس می‌تواند نقش مهمی در ثبات قیمت و تنظیم بازار داخلی و در کاهش قیمت داشته باشد.

وی گفت: بانک مرکزی با اجرای سیاست‌های ثبات قیمت ارز و تزریق سکه به بازار می‌تواند افزایش قیمت سکه را نیز کنترل کند.

بذرافشان در رابطه با تقاضای خرید طلا در بازار اظهار کرد: در این روزهای افزایش قیمت بازار با کاهش تقاضا رو به رو نبوده است بلکه در برخی از روزها با افزایش تقاضا نیز رو به رو بوده ایم.

وی تزریق سکه به بازار داخلی را یکی از راهکارهای مهم جهت کاهش این حباب دانست و گفت: به مردم توصیه می‌کنیم تا زمان بازگشت ثبات قیمت به بازارهای هیجانی ورود نکنند زیرا در آینده نزدیک با سیاست‌های بانک مرکزی شاهد تعدیل قیمت در این بازار خواهیم بود.

وی در رابطه با زمان کاهش قیمت‌ها در این بازار گفت: زمان دقیقی جهت تعدیل قیمت طلا را نمی‌توان اعلام کرد زیرا این کاهش قیمت تاثیر گرفته از نوسانات اونس طلا، اوراق سکه در بورس و همچنین سیاست های بانک مرکزی خواهد بود.

بذرافشان نوسانات نرخ ارز و اونس جهانی طلا را از دلایل مهم افزایش قیمت طلا دانست.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری میزان

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۱۱۱۱۴ بازدید ۳ دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • ایرانی
    ایرانی
    1 سال پیش

    سلام صد درصد این نرخ حبابی شکسته خواهد شد من رفتم برای خرید وفروش باچند متخصص مشورت کردم فرمودن دست نگهدار حتما شکسته خواهدشد

  • کاوس نیکنام
    کاوس نیکنام
    1 سال پیش

    جناب محترم اگر دولتها قادر به کنترل قیمت طلا وارز هست که همیشه مدعی هستند. پس این افسار گسیختگی قیمت‌ها چه معنی دارد. درعرض یکسال بیش از ده هزار تومان افزایش دلار وبه تبع آن طلا از نظر جنابعالی قابل ملاحظه نیست؟!!!!

  • Nn
    Nn
    1 سال پیش

    برقراری عزیز،چشم ورودنمیکنیم،ما ۲۰ساله توی همه چی حباب داریم😅😥😡

طراحی شده توسط: آریان دیتا