حرکت طلا در مسیر کانال 1800 دلار

کد خبر : 7986
19 آذر 1401 - 13:09

قیمت طلا در روز جمعه علی‌رغم بالا رفتن ارزش دلار و سود اوراق بهادار خزانه‌داری آمریکا افزایش یافت. برخی سرمایه‌گذاران هنوز انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا از اوایل سال آینده میلادی روند افزایش نرخ بهره را آرام‌تر کند.

به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.46 درصد افزایش به 1797 دلار و 32 سنت رسید.

تاجران طلا امیدوارند آسان‌تر شدن سیاست‌های پولی بانک مرکزی آمریکا بتواند از قیمت طلا حمایت کند. انتظار می‌رود این بانک در آخرین اجلاس خود در سال جاری میلادی که در سیزدهم و چهاردهم دسامبر برگزار می‌شود، نرخ بهره را 50 واحد افزایش دهد.

بالا رفتن نرخ بهره جهت مقابله با تورم هزینه نگه‌داری فلزات گران‌بها از جمله طلا را افزایش داده و تمایل برای آن‌ها را پایین می‌آورد.

دراین‌بین اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد قیمت‌های تولیدکننده در این کشور بیش‌ازحد انتظار در ماه نوامبر افزایش یافته است، بدین‌ترتیب بی‌ثباتی بازار درمورد دورنمای سیاست فدرال رزرو هم افزایش می‌یابد.

ارزش دلار به‌دنبال انتشار این خبر بالا رفت و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرد. نرخ سود ده‌ساله اوراق بهادار خزانه‌داری آمریکا هم افزایش یافته است. حالا تمام تمرکز بر شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا است که قرار است در سیزدهم دسامبر منتشر شود.

قیمت نقره امروز با 2.03 درصد افزایش به 23 دلار و 72 سنت رسید و پلاتین با 1.94 درصد افزایش 1027 دلار و 58 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام

منبع: تسنیم

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۱۱۲۴ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا