ثبات قیمتها در بازار جهانی طلا

کد خبر : 7974
16 آذر 1401 - 11:09

قیمت طلا در شرایطی پایین‌تر از 1800 دلار قرارگرفته که سرمایه‌گذاران منتظر سرنخ‌های بیشتری درمورد شرایط اقتصاد دنیا هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد افزایش به ۱۷۷۲ دلار و ۹۱ سنت رسید.
قیمت طلا در شرایطی پایین‌تر از 1800 دلار قرارگرفته که سرمایه‌گذاران منتظر سرنخ‌های بیشتری درمورد شرایط اقتصاد دنیا هستند. از طرف دیگر، بهبود ارزش دلار تأثیر منفی بر بازار فلزات گذاشته است.

بازارها منتظر اطلاعات تجارت و تورم چین و همچنین آمار تولید ناخالص داخلی در ژاپن و استرالیا و از همه مهم‌تر اطلاعات تورم تولیدکننده در آمریکا هستند که قرار است در همین هفته منتشر شود.

شاخص قیمت تولیدکننده در آمریکا در ماه نوامبر که قرار است در روز جمعه منتشر شود بسیار مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته است، چون روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی وابسته به نرخ تورم در این کشور است.

ارزش دلار به‌شدت نسبت‌به پایین‌ترین رقم طی 5 ماه گذشته افزایش یافته و بر تمام کالاهایی که براساس آن معامله می‌شوند تأثیر گذاشته است.

فدرال رزرو آمریکا در هفته آینده آخرین اجلاس خود در 2022 را برگزار می‌کند. درحالی‌که انتظار می‌رود میزان افزایش نرخ بهر پایین‌تر از جلسات گذشته باشد، اما این بانک هشدار داد نرخ بهره در سال آینده بیشتر از حد انتظار افزایش خواهد یافت. بازار فلزات در سال جاری میلادی ضربه سختی از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا خورده است، چون بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری فلزات گران‌بها را افزایش داده و تمایل برای خرید آنها را پایین می‌آورد.

قیمت نقره امروز با 0.34 درصد افزایش به 22 دلار و 41 سنت رسید و پلاتین با 0.30 درصد افزایش 994 دلار و 45 سنت معامله می‌شود.

نشانه‌های مثبت از سوی چین به بازار فلزات صنعتی کمک کرده‌است، قیمت مس در روز سه‌شنبه 0.7 درصد افزایش یافت و نیکل 1.2 درصد بالا رفت. محدودیت‌های کرونایی در بسیاری از شهرهای چین کاهش یافته و اجبار تست‌های کرونا در روزهای اخیر برداشته شده‌است.

انتهای پیام

 

منبع: تسنیم

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۱۰۶۹ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا