رئیس پلیس آگاهی فراجا خبر داد؛

کاهش 60 درصدی سرقت‌های مسلحانه از طلافروشی/ تاثیر شیشه ضدگلوله و نگهبان مسلح در ناکامی سارقان

کد خبر : 7969
15 آذر 1401 - 17:09

رئیس پلیس آگاهی فراجا از کاهش ۶۰ درصدی وقوع سرقت مسلحانه از طلا فروشی‌ها در کشور طی سه سال گذشته خبر داد.

سردار محمد قنبری با تاکید براقدامات پیشگیرانه و ارتقاء آموزش‌ها و اقدامات بازدارنده از جرایم مختلف به ویژه سرقت از طلافروشی‌ها اظهارکرد: طلافروشی‌ها باید به نکات و آموزش های پلیسی و همچنین اقدامات امنیتی توجه داشته باشند چرا که هرگونه سهل‌انگاری گریبانگیر خود آنها خواهد شد.

وی از کاهش ۶۰ درصدی آمار وقوع سرقت مسلحانه طلا فروشی در سه سال گذشته خبر داد و افزود: همچنین در طول سال ۱۴۰۰ و شش ماهه نخست سال جاری درصد کشف این نوع پرونده‌ها بالاتر از شاخص ۱۰۰ درصدی بوده است.

رئیس پلیس آگاهی فراجا ادامه داد: از طرف دیگر افزایش آمار سرقت‌های نافرجام طلافروشی در طی این مدت خود موید اثر بخش بودن حساسیت‌های ایجاد شده در زمینه رعایت تمهیدات و الزامات ایمنی، نظارت و تعامل سازنده رده های تخصصی فراجا در سطح صنوف طلا فروشی‌های سراسر کشور بوده است.

وی با بیان اینکه از ۱۱ فقره سرقت مسلحانه نافرجام طلافروشی ها، کارآگاهان موفق به کشف شش پرونده و دستگیری و انهدام باند مجرمان شده‌اند، افزود: در چهار فقره از این سرقت‌ها نیز به دلیل اقدام به موقع  از سیستم‌های ایمنی، سارقان موفق به انجام سرقت نشده‌اند.

قنبری خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قیمت طلا در سال‌های اخیر و همچنین تحریک پذیری قیمت‌های موجود به دلیل عملکرد مناسب کارآگاهان پلیس آگاهی در حوزه برخورد و کشف این پرونده‌ها ریسک وقوع این سرقت ها بالا رفته است. همچنین طبق آمارهای به دست آمده سهم وقوع سرقت مسلحانه از طلافروشی‌ها نسبت به کل سرقت‌های مسلحانه حدود چهار درصد است که با وجود این سهم ناچیز، پی جویی این پرونده‌ها در اولویت ماموریت های پلیس مبارزه با جرایم جنایی است.

بر اساس اعلام سایت پلیس، وی افزود: تجربه ثابت کرده تجمیع طلافروشی در مجتمع‌های خاص، افزایش ضریب حفاظتی و فیزیکی مغازه‌ها از طریق نصب شیشه‌های ضد گلوله، به کارگیری نگهبانان مسلح، حضور محسوس عوامل انتظامی در مراکز حساس و مهم شهری از مهمترین روش‌های کاهش وقوع اینگونه از سرقت‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در طول سال به صورت فصلی طرح شناسایی و دستگیری متهمان متواری جرایم جنایی به صورت هماهنگ در سطح کشور اجرا می شود، گفت:  سهم دستگیری سرقت های مسلحانه طلافروشی طی سال ۱۴۰۰ و شش ماهه نخست سال جاری  ۶۶ نفر و انهدام ۱۲ باند حرفه ای سارقان مسلح بوده است.

انتهای پیام

 

منبع: سایت پلیس

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۶۰۷ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا