واردات طلا به کشور صرفا با اظهار به گمرک آزاد شد

کد خبر : 7914
13 آذر 1401 - 16:09

با مصوبه هیات وزیران که از سوی محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است، واردات فلزات گران بها از جمله طلا، نقره و پلاتین بدون ثبت سفارش و با اظهار به گمرک آزاد شد.

در مصوبه هیات وزیران که از سوی محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است، ورود فلزات گران بها از جمله طلا، نقره و پلاتین از سوی مسافران و سرمایه گذاران خارجی بدون ثبت سفارش و با اظهار به گمرک امکان پذیر خواهد بود.

در این مصوبه آمده است: مطابق بند و ماده ۱ قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاران خارجی مصوب ۱۳۸۱ ورود فلزات گران بها از جمله طلا، نقره و پلاتین به هر میزان و به صورت شمش استاندارد به عنوان یکی از انواع سرمایه های خارجی قابل ورود به کشور از سوی سرمایه گذاران خارجی در چارچوب قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی و آیین نامه اجرایی آن پس از اظهار به گمرک و بدون ثبت سفارش بلامانع است.

مطابق با تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون امور گمرکی مصوب ۱۳۹۰ ورود فلزات گران بها به هر میزان و به صورت شمش استاندارد توسط مسافر در چارچوب قانون امور گمرکی پس از اظهار به گمرک و بدون ثبت سفارش بلامانع است.

همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف هستند ظرف یک ماه شرایط مربوط به نحوره ارزشیابی، به کارگیری، ورود و خروج اصل و عواید سرمایه گذاری فلزات گرانبها به صورت شمش استاندارد را در چارچوب قوانین مربوط تهیه و حسب مورد برای تصویب هیات وزیران و شورای پول و اعتبار ارایه نماید.

انتهای پیام

 

 

منبع: اقتصاد آنلاین

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۳۷۱۳ بازدید ۱ دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • علی
    علی
    1 سال پیش

    سلام خدا قوت
    این بخشنامه فقط برای سرمایه گذاران خارجی هست
    اگه یک نفر ایرانی در یک کشور خارجی اقدام به اکتشاف و استحصال طلا از معدن بکنه، تکلیف چیه؟ چطور میتونه بیاره داخل؟ چند درصد باید پرداخت کنه

طراحی شده توسط: آریان دیتا