عقب نشینی طلا به محدوده 1750 دلار

کد خبر : 7737
7 آذر 1401 - 09:09

بهای جهانی طلا امروز با رشد ارزش جهانی دلار با کاهش مواجه شد و به محدوده 1750 دلار بازگشت.

قیمت طلا برای اولین‌بار طی 5 روز گذشته کاهش قابل‌توجهی داشت. قیمت هر اونس طلا امروز با 0.22 درصد کاهش به 1751 دلار و 2 سنت رسید. به‌نظر می‌رسد این فلز گرانبها بار حساسیت منفی بازار را به دوش می‌کشد و منتظر اطلاعات مهم و وقایعی است که برای این هفته برنامه‌ریزی‌شده است.

افزایش موارد ابتلا به کرونا در چین و اعتراضات بر سر محدودیت‌های کرونایی در این کشور بدبینی در بازار را افزایش داده و بر قیمت طلا فشار آورده است.

موارد ابتلا به کرونا در چین علی‌رغم محدودیت‌های شدید کرونایی در روز شنبه به حدود 40 هزار مورد جدید رسید. از طرف دیگر، آتش‌سوزی مرگ‌بار در یک ساختمان در این کشور که تا حد زیادی به همین محدودیت‌ها مربوط می‌شده باعث اعتراضات گسترده در پکن و شانگهای شد. با توجه به این‌که چین یکی از اصلی‌ترین مصرف‌کنندگان طلا در دنیاست، هر گونه اطلاعات منفی درمورد این کشور بر قیمت طلا تأثیر می‌گذارد.

شاخص دلار با یک کاهش نسبی به 106.20 رسیده است. یکی از دلایل عملکرد منفی دلار موضع محتاطانه‌ تاجران این ارز قبل‌از سخنان رئیس فدرال رزرو آمریکا و انتشار اطلاعات ماهانه اشتغال در این کشور است. گزارش اشتغال آمریکا خریداران طلا را امیدوار نگه‌داشته است. بعلاوه انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه سوم سال جاری میلادی مطابق با پیش‌بینی‌ها و 2.6 درصد باشد که برای پیش‌بینی قیمت طلا بسیار اهمیت دارد.

قیمت نقره امروز با 0.78 درصد کاهش به 21 دلار و 44 سنت رسید و پلاتین با 0.53 درصد کاهش 978 دلار و 32 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام

 

منبع: تسنیم

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۵۹۲ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا