رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران؛

افزایش قیمت‌ها موجب التهاب نشد/ ثبات قیمتها در روزهای آتی

کد خبر : 7749
7 آذر 1401 - 18:09

سکه امامی امروز با ورود به کانال ۱۷ میلیون تومانی در کمتر از دو ماه از دو کانال ۱۵ و ۱۶ میلیون تومانی عبور کرد. رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با طبیعی خواندن این نوسانات پیش بینی کرد نبود تقاضا در بازار موجب خواهد شد در روزهای آینده بازار باثبات تری را داشته باشیم و جو روانی خاصی حاکم نیست.

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با همشهری آنلاین در خصوص افزایش قیمت های طلا و کانال عوض کردن سکه گفت: بخشی از افزایش قیمت های امروز مربوط به نوسانات بازار ارز و اخبار سیاسی و اقتصادی در داخل و خارج است البته بر عکس سال های گذشته خوشبختانه روند افزایشی قیمت ها منجر به افزایش تقاضا در بازار سکه و طلا نشده است.

وی افزود: نوسانات بین یک تا ۱۰ دلار اونس طلا در بازارهای جهانی طبیعی است و در کشور ما نیز این نوسانات طبیعی است. در حال حاضر بازار روال عادی خود را طی می کند و افزایش قیمت ها موجب التهاب بازار نشده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص سیاست های بانک مرکزی در خصوص ورود به عرضه اوراق سکه در بازار بورس نیز اظهار کرد: قیمت گذاری های خوب در بورس موجب شد تا در هفته های گذشته بازار کمی ثبات داشته باشد حتی در مقطعی کاهش داشتیم.

بذرافشان پیشنهاد داد: اگر تفاوت قیمت عرضه اوراق سکه در بورس با بازارهای داخلی بیشتر شود می تواند روی ثبات بازار و کاهشی شدن قیمت ها نقش موثرتری داشته باشد. الان تفاوت فاحشی وجود ندارد.

وی راه اندازی معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس‌کالای ایران را هم در کنترل و ثبات بازار موثر دانست و گفت: باید تفاوت قیمت ها با بازار داخل زیاد باشد تا مردم اقدام به خرید کنند، سیاست های بانک مرکزی در این زمینه و کنترل ارز می تواند نقش بسیار مهمی داشته باشد.

بذرافشان در خصوص جو روانی کانال عوض کردن سکه از ۱۵ میلیون تومان به ۱۷ میلیون تومان در یک ماه گذشته گفت: اگر بازار با افزایش تقاضا مواجه بود قیمت بیش از این ها افزایش می یافت. بازار باثبات و خوبی داریم لذا مردم نگران کاهش یا افزایش خاصی نباشند. نوسانات بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان در بازار طبیعی است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران پیش بینی کرد: نبود تقاضا در بازار موجب خواهد شد در روزهای آینده بازار باثبات تری را داشته باشیم و جو روانی خاصی حاکم بر بازار نیست.

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۱۲۸۲ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا