کدام کشورها بیشترین ذخایر ارزی جهان را دارند؟

کد خبر : 7722
6 آذر 1401 - 09:09

  دارایی‌های روسیه که دارایی‌های مسدودشده در تحریم‌های غرب را در بر می‌گیرد، از ۵۴۰میلیارد دلار فراتر رفته است.

به گزارش راشاتودی، بر اساس محاسبات ریانووستی که روز شنبه منتشر شد، روسیه میان بزرگ‌ترین اقتصاد‌های جهان از نظر ذخایر ارزی به رتبه چهارم رسیده است.

داده‌های بانک مرکزی نشان داد که در ۹ماه اول سال جاری، دارایی‌های روسیه، شامل دارایی‌های مسدودشده توسط غرب به‌دلیل تحریم‌های مرتبط با اوکراین، تا ۵۴۰میلیارد دلار افزایش یافت و به روسیه اجازه داد تا جایگاه هند را که از تابستان گذشته در جایگاه چهارم قرار داشت، در اختیار گیرد. دارایی‌های هند تا پایان ماه سپتامبر ۵۳۲میلیارد دلار بوده است. دو کشور هند و روسیه از سال ۲۰۱۵ سر این شاخص با یکدیگر رقابت می‌کنند.

چین با دارایی خیره‌کننده ۱۹۳/ ۳ تریلیون دلار در پایان ماه سپتامبر سال جاری، پیشتازی همیشگی خود را از نظر ذخایر بین‌المللی حفظ کرد. ژاپن با ۲۳۸/ ۱ تریلیون دلار در جایگاه دوم قرار گرفت و سوئیس با ۸۹۲میلیارد دلار دارایی در جایگاه سوم قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، روند جالبی در نیمی از ۱۰کشور برتر مشاهده شد که در آن اقتصاد‌های نوظهور از همتایان خود در بازار توسعه‌یافته پیشی گرفتند. هنگ‌کنگ با عربستان سعودی به عنوان ششمین دارنده بزرگ جابه‌جا شد، برزیل به رتبه نهم صعود کرد و سنگاپور را به رتبه دهم فرستاد. کره جنوبی به رتبه هفتم سقوط کرد. آلمان و آمریکا نسبت به سال گذشته به ترتیب جایگاه‌های یازدهم و دوازدهم را حفظ کردند و فرانسه به رتبه سیزدهم صعود کرد و پس از آن ایتالیا قرار گرفت.

مکزیک با سه پله صعود در رتبه ۱۵ قرار گرفت. تایلند، بریتانیا، اسرائیل، لهستان و جمهوری چک در ۲۰ رتبه برتر قرار گرفتند. این مطالعه توسط ریانووستی بر اساس داده‌های بانک‌های مرکزی ۹۰ اقتصاد بزرگ جهان تا سال ۲۰۲۱ انجام شد. نمونه نهایی شامل ۵۰ اقتصاد با بزرگ‌ترین ذخایر بود که داده‌های خود را برای ماه سپتامبر در اواسط نوامبر فاش کردند.

منبع: ایبِنا

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۱۰۸۰ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا