طلای جهانی در مسیر صعود معلق شد

کد خبر : 7435
24 آبان 1401 - 10:08

قیمت طلا امروز (سه‌شنبه) نزدیک به بالاترین سطح سه ماهه خود در نوسان بود زیرا اظهارات یکی از مقامات ارشد بانک مرکزی آمریکا این امیدواری را ایجاد کرد که فدرال رزرو رویکرد تهاجمی کمتری در مورد افزایش نرخ‌ها اتخاذ کند، در حالی که دلار قوی‌تر رشد را کنترل می‌کند.

بهای هر اونس طلا پس از رسیدن به بالاترین حد خود از ۱۷ اگوست در بازار معاملاتی روز قبل، صبح امروز با ۲۱. ۰ درصد کاهش به ۱۷۶۹ دلار و ۵۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۱۲ درصد کاهش به ۱۷۷۰ دلار و ۵۰ سنت رسید.

شاخص دلار در برابر رقبا ۰.۳ درصد رشد کرد و طلا را برای سایر دارندگان ارز گران کرد. لائل برینارد، نایب رئیس فدرال رزرو روز دوشنبه اعلام کرد، فدرال رزرو احتمالا به زودی افزایش نرخ بهره خود را کاهش خواهد داد اما تاکید کرد که بانک مرکزی هنوز کارهای بیشتری برای انجام دارد.

در حالی که طلا به عنوان پوششی در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود، افزایش نرخ‌های بهره به دلیل اینکه این فلز هیچ بهره‌ای نمی‌پردازد، جذابیت شمش را کاهش می‌دهد. معامله‌گران اکنون احتمال ۸۹ درصد افزایش ۵۰ واحدی در نشست دسامبر بانک مرکزی ایالات‌متحده را می‌بینند که تنها ۱۱ درصد احتمال افزایش ۷۵ واحدی را دارد.

اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن ۰.۰۳ درصد افزایش یافت و از ۹۱۰.۱۲ تن روز جمعه به ۹۱۰.۴۱ تن در روز دوشنبه رسید.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص سهام جهانی روز دوشنبه کاهش یافت و بازده اوراق قرضه ایالات‌متحده افزایش یافت زیرا سرمایه‌گذاران نظرات مقامات فدرال‌رزرو را ارزیابی کردند تا مسیر بانک مرکزی برای افزایش نرخ را تعیین کنند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با اندکی تغییر به ۲۱.۹۷ دلار رسید. پلاتین با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۰۱۷ دلارو  ۳۰ سنت رسید و پالادیوم ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۲۰۲۰ دلار و ۷۰ سنت رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۵۲۴ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا