رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

فعلا از فضای مجازی طلا نخرید + فیلم

کد خبر : 7258
14 آبان 1401 - 13:08

بذرافشان گفت: هموطنان تا فراهم شدن بسترهای لازم و تدوین قوانین خرید و فروش طلا در فضای مجازی از معاملات برخط مصنوعات طلا و جواهر اجتناب کنند.

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، با اشاره به معاملات طلا در فضای مجازی گفت: فضای مجازی بستری خوب و کاربردی برای همه صنوف است و هیچ‌کس با انجام معاملات در آن مخالف نیست.

وی با بیان اینکه تعداد محدودی از فروشندگان، مجوز فروش طلا در فضای مجازی را دارا هستند، افزود: بیشتر فروشندگان طلا و جواهر فعال در فضای مجازی، مجوز رسمی از اتحادیه طلا و جواهر تهران را ندارند.

بذرافشان بیان کرد: با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته با وزارت صمت، اتاق اصناف ایران و تهران مقرر شد فروشندگانی که می‌خواهند در رسته خرید و فروش طلا در فضای مجازی فعالیت کنند حتما دارای مجوز رسمی از اتحادیه طلا و جواهر تهران باشند.

۳۰ درصد فروشندگان طلا در فضای مجازی دارای مجوز هستند

وی با بیان اینکه فقط ۳۰ درصد فروشندگان فعال در فضای مجازی دارای مجوز رسمی از اتحادیه طلا و جواهر تهران هستند، گفت: متأسفانه بیشتر فروشندگان طلا و جواهر فعال در فضای مجازی غیرصنفی هستند و در صورت صنفی بودن مجوزی از اتحادیه طلا و جواهر تهران ندارند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه طلا یک کالای خاص است، افزود: فروش یک مصنوع طلا و جواهر دارای پیچیدگی‌های خاص از قبیل عیار، وزن، اجرت، نوع سنگ و غیره است به همین دلیل به مردم توصیه می‌کنیم تا فراهم شدن بسترهای لازم و تدوین قوانین خرید و فروش طلا در فضای مجازی از معاملات برخط (آنلاین) مصنوعات طلا و جواهر اجتناب کنند و یا با دقت خاصی نسبت به معاملات آن اقدام و به صورت فیزیکی خرید کنند.

 

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۱۲۸۷ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا