رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران پاسخ می دهد؛

از کجا سکه بخریم؟ + فیلم

کد خبر : 7073
4 آبان 1401 - 16:08

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه خرید سکه از طلافروشی‌ها ممنوع است، گفت: سکه را از واحدهای صنفی دارای پروانه کسب و تخصصی سکه‌فروشی خریداری کنید.

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، گفت: خریداران سکه توجه داشته باشند حتما سکه‌ را از رسته سکه‌فروشان و واحدهایی که دارای جواز سکه‌فروشی و جواز کسب از اتحادیه طلا و جواهر تهران هستند، خریداری کنند.

وی افزود: مردم همچنین دقت کنند کارت وکیوم سکه خریداری شده متعلق به همان واحد صنفی باشد و هولوگرامی که اتحادیه در اختیار سکه‌فروشان می‌گذارد حتما روی سکه باشد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به فعالیت حدود ۷۰۰ سکه‌فروش در سطح شهر تهران گفت: به هیچ‌عنوان از واحدهای طلافروشی سکه خریداری نکنید به دلیل آنکه واحدهای طلا فروشان حق وکیوم سکه را ندارند و خریداران دچار مشکلات متعددی می‌شوند.

بذرافشان ادامه داد: وقتی طلافروشی سکه‌ای را از شخصی خرید می‌کند بدون آنکه کارشناسی شود که آن سکه بانکی است یا غیربانکی به مشتری بعدی می‌فروشد و در این میان هیچ مدرکی هم ردو بدل نمی‌شود و مشکلات بعدی پیش می‌آید.

وی با اشاره به رسیدگی به شکایات مردم بیان کرد: سال گذشته تیم بازرسی اتحادیه طلا و جواهر حدود ۳۰۰ واحد صنفی را به دلیل تخلفات صنفی پلمب کرد.

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۲۳۱۱۴ بازدید ۳ دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • مهسا
    مهسا
    10 ماه پیش

    لیست ۷۰۰ سکه فروش مجاز را از کجا می‌توان به‌دست آورد؟

    • اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران
      اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران
      10 ماه پیش

      در سایت اتحادیه بخش واحدهای صنفی

  • فرهاد مهراد
    فرهاد مهراد
    2 هفته پیش

    سکه های مرکز مبادله را کجا میشه وکیوم کرد ؟ برای نگهداری بلند مدت ….

طراحی شده توسط: آریان دیتا