رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران؛

تاسيس شهرک صنفي طلا و جواهر يک نياز و يک امتياز براي صنف/ اجراي سامانه جامع تجارت به زمان مناسب موکول شود

کد خبر : 7058
3 آبان 1401 - 16:08

رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران از ايجاد و تاسيس شهرک صنفي طلا و جواهر به عنوان يکي از اهداف هيئت مديره جديد اتحاديه نام برد و بيان داشت: ساخت اين شهرک موجب ساماندهي فعالان اين حوزه بوده و در واقع نياز صنف مي باشد که با تاسيس آن به امتياز بزرگي دست مي يابيم.

نادر بذرافشان، رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران با بيان مطلب فوق بيان کرد: در حال حاضر بيش از ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ کارگاه توليدي در منطقه سنگلج و درخونگاه توسط اعضاي توليدکننده اين اتحاديه فعال بوده و بيش از ۲۰ تا ۳۰ هزار کارگر در اين منطقه کار مي کنند؛ اما متاسفانه به دليل اينکه منطقه و محل قرارگيري آنها در مکان هاي مسکوني است موجب شده شهرداري به دليل ايجاد آلاينده ها از فعاليت اين افراد جلوگيري کند.

وي ادامه داد: همچنين در مناطق ديگر شهر تهران توليدکنندگاني در اين صنف کار مي کنند که نياز به ساماندهي در منطقه اي امن با امکانات شهري دارند. از اين رو طي يک سال ونيم اخير در صدد تهيه و تدارک منطقه اي براي تاسيس شهرک صنفي طلا و جواهر بر آمده ايم که تا کنون چهار منطقه از گوشه و کنار شهر تهران براي اين مقوله رصد شده است.

بذرافشار اضافه کرد: از آنجا که مي خواهيم منطقه مورد نظر به لحاظ دسترسي به امکانات شهري؛ همچنين ايمني از شرايط خوبي برخوردار باشد بايد با کارشناسي و دقت انتخاب و به دنبال آن ساخته شود. داشتن شهر طلا و جواهر در تهران مي تواند امتياز خوبي براي اين صنف باشد.

بذرافشان در همين رابطه افزود: تاسيس نمايشگاه طلا و جواهر، هتل، فضاي باز و امکانات محيط زيستي قوي در اين شهرک براي اين که بتوانيم از امکانات مجوز ديگر ارگان ها برخوردار باشيم نيازمند حوصله و دقت زيادي است. نياز به تاسيس اين شهرک با توجه به پي گيري شهرداري براي تخيله شهر از توليدکنندگان منطقه سنگلج، خود انگيزه بزرگي براي اين عمليات است. اميداريم با تلاش و کوشش همکاران و هيئت مديره به اين مهم در آينده نزديک و مدت کوتاهي برسيم

رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در خصوص ديگر برنامه ها و اهداف چهار ساله هيئت مديره جديد اتحاديه بيان داشت: برنامه هايي براي وحدت و همدلي بيشتر در صنف و صنعت طلا و جواهر در راستاي حل مشکلات صنفي با بهره‎گيري از خرد جمعي و نظارت ميداني طراحي شده است که از مهمترين آنها مي توان به شناسايي نخبگان صنفي با تشکيل کارگروه هاي تخصصي به عنوان اتاق فکر در اتحاديه- افزايش رايزني با نهادها و سازمان هاي مربوطه براي رشد و ارتقاي صنعت طلا و جواهر در سطح کشور- بهره‎گيري از تجربيات پيشکسوتان در کنار دريافت مشاوره از جوانان فعال صنفي- حمايت از جوانگرايي در صنف- توجه به تکنولوژي و علم روز دنيا و به روزرساني صنعت طلا و جواهر– ايجاد شهرک طلا و جواهر– توجه و پي گيري به سرور ساماندهي معاملات فضاي مجازي- رفع مشکلات مالياتي همکاران– ساماندهي اصالت سکه و اصلاح قانون مربوط به سکه و وکيوم سکه- پي گيري مربوط به طلاي دسته دوم و ممنوعيت فروش آن- ساماندهي اجرت کار و کارفرما در کارگاه هاي توليدي اشاره کرد.

بذرافشان در ادامه بر تشکيل اتاق فکر در اتحاديه متبوعش تاکيد کرد و افزود: از آنجايي که در نظر داريم از بسياري از اعضاي خبره و نابغه در صنف که شرايط و يا تمايل شرکت در هيئت مديره اتحاديه را نداشته اند ولي پتانسيل خوبي براي همراهي با هيات مديره و تمايل به همکاري دارند استفاده کنيم درصدد تشکيل اتاق فکر با حضور اين افراد را داريم.

وي در مزاياي فعال شدن اتاق فکر اتحاديه ادامه داد: افراد حاضر در اين اتاق دستياران فکري براي هيئت مديره فعلي جهت رسيدن به برنامه ها خواهند بود. با ايجاد اين اتاق فکر مي توانيم از نظرات و تفکرات فراد براي ارتقاي سطح صنعت و صنف استفاده کنيم؛ بنابراين در وقت مناسب و فرصت مغتنم افرادي را که مناسب باشند شناسايي و دعوت به کار مي کنيم.

رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران به فعاليت دانشگاه علمي کاربردي اين صنف اشاره کرد و گفت: از جمله موفقيت هايي که طي چند سال اخير در صنف رخ داده، تاسيس دانشگاه علمي کاربردي است. تفکر تاسيس اين دانشگاه از چند سال پيش کليد خورد. احساس نياز به وجود تحصيلکرده صنفي در اين صنف از مهمات بود؛ لذا اين کار ابتدا با حدود ۱۲ دانشجو شروع شد و اکنون داراي ۷۰۰ دانشجو است. اساتيد دروس نظري و تئوري از هيئت هاي علمي دانشگاه هاي معتبر و اساتيد عملي و فني از اعضاي دوره ديده و خبره صنف است که بايد مورد تاييد وزارت علوم و فن آوري بوده و مرکز دانشگاه علمي کاربردي اين دانشگاه آنها را تاييد کند. مفتخريم که در اين حوزه به موفقيت دست يافته ايم، فارغ التحصيلان اين رشته مي توانند پس از پايان دوره، به راحتي مستقل فعاليت کنند.

بذرافشان همچنين با اشاره به مشکلات اجراي سامانه جامع تجارت گفت: اجراي سامانه تجارت نيازمند آگاهي و آموزش در اين زمينه است. اگر فرهنگ سازي و آموزش لازم و کافي برتي اعضاي صنف انجام نگيرد به مقصود نمي رسيم. تشکيل همايش و دعوت از اعضاء و آموزش قوانين مرتبط که کاملا به اين سامانه مسلط باشند نياز است. اجراي اين سامانه کاملاً تخصصي است در حالي که تا کنون اطلاعات هيئت مديره نيز کامل نيست و کاملاً کلي گويي شده است. درخواست داريم زمان اجراي اين سامانه به زمان مناسب پس از آموزش موکول شود.

 

انتهای پیام

 

 

 

منبع: اتاق اصناف تهران

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۹۳۱ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا