آرامش در بازارهای جهانی طلا

کد خبر : 7052
3 آبان 1401 - 12:08

تثبیت قیمت دلار نسبت‌به کاهش‌های اخیر باعث پایین آمدن قیمت طلا به زیر سطح 1650 دلار شده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.05 درصد کاهش به 1648 دلار و 98 سنت رسید.

افزایش بی‌اعتمادی در مورد سیاست پولی سخت‌گیرانه آمریکا باعث شده طلا و دلار هر دو در یک محدوده کوچک در هفته‌های اخیر تغییر کنند. البته امید به آرام‌تر شدن سیاست‌های پولی فدرال‌رزرو آمریکا تا حدی به نفع قیمت طلا در هفته گذشته بوده‌است. اما بازار همچنان انتظار دارد نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در اجلاس ماه نوامبر 75 واحد دیگر افزایش یابد.

شاخص دلار در روز دوشنبه پس‌از 3 روز کاهش، ثابت ماند و سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا همچنان نزدیک به بالاترین رقم از بحران مالی 2008 مانده‌است.

افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا بر قیمت طلا در سال جاری میلادی تاثیر منفی گذاشته‌است، چون هزینه نگهداری آن را افزایش می‌دهد. طلا ارزش خود را به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن در زمان تورم بالا از دست داده‌است.

انتظار می‌رود با ادامه روند افزایش نرخ بهره، فشار بر قیمت طلا در کوتاه‌مدت ادامه داشته باشد.

قیمت نقره امروز با 0.21 درصد افزایش به 19 دلار و 23 سنت رسید و پلاتین با 0.46 درصد کاهش به 923 دلار و 78 سنت معامله می‌شود.

در میان فلزات صنعتی، قیمت مس تغییر چندانی نداشته‌است و حدود 3.4325 دلار در هر پوند معامله می‌شود. قیمت مس 1.4 درصد در روز گذشته کاهش‌یافته بود. درحالی‌که واردات مس چین در ماه سپتامبر افزایش‌یافته اما بازار همچنان نگران تحولات سیاسی اخیر در این کشور است. تولید ناخالص داخلی در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی در چین بالاتر از انتظار تحلیلگران بوده اما نسبت‌به هدف حزب کمونیست چین پایین‌تر بوده‌است. اطلاعات ضعیف اقتصادی در منطقه یورو هم بر قیمت فلزات صنعتی مانند مس تاثیر می‌گذارد.

انتهای پیام

 

منبع: تسنیم

[اتحادیه هیچگونه مسئولیتی جهت صحت هرگونه پیش بینی مذکور در این مطلب ندارد]

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۶۴۶ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا