روند قیمتی بازارهای جهانی طلا در هفته جاری/ بازار طلا شکوفا خواهد شد؟

کد خبر : 6977
30 مهر 1401 - 09:07

بازار طلا در اواسط هفته به پایین‌ترین حد خود در دو سال اخیر رسیده است. با این حال، بر اساس آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز، تمایلات نزولی مستمر می‌تواند سود هفته آینده را محدود کند.

تحلیلگران وال‌استریت برای سومین هفته متوالی، نسبت به قیمت طلا در کوتاه‌مدت به شدت نزولی هستند. بازار طلا به دنبال این بود که هفته را با کاهش شدید به پایان برساند. با این حال، تغییر انتظارات نرخ بهره در روز جمعه، حرکت صعودی جدیدی را در فلز گرانبها ایجاد کرد. بر اساس گزارش وال‌استریت ژورنال، برخی از اعضای فدرال رزرو در حال بررسی کاهش سرعت افزایش نرخ بهره پس از نوامبر هستند زیرا نوسانات و عدم اطمینان بر بازارهای مالی حاکم است.

بر اساس گزارش، بازارها همچنان شاهد اوج نرخ بهره بالای پنج درصد در اوایل سال ۲۰۲۳ هستند. فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures گفت که اگر چه فدرال رزرو ممکن است افزایش نرخ بهره را تا پایان سال کاهش دهد اما افزایش تورم به این معنی است که نرخ نهایی تغییر نکرده است.

وی افزود که در کوتاه‌مدت نسبت به طلا بی‌طرف است زیرا افزایش نرخ‌های بهره همچنان به حمایت از دلار آمریکا نزدیک به بالاترین حد خود در ۲۰ سال گذشته ادامه می‌دهد.

این هفته، ۲۰ متخصص بازار در نظرسنجی وال‌استریت کیتکو نیوز شرکت کردند. ۱۱ تحلیلگر یا ۵۵ درصد گفتند که هفته آینده نسبت به طلا نزولی هستند. چهار تحلیلگر یا ۲۰ درصد گفتند که نسبت به طلا خوش‌بین هستند و پنج تحلیلگر معادل ۲۵ درصد گفتند که در کوتاه‌مدت نسبت به این فلز گرانبها خنثی هستند.

بازار طلا به دنبال این است که هفته را در محدوده اندکی مثبت به پایان برساند. هر اونس طلا آخرین بار با ۰.۵ درصد افزایش نسبت به جمعه گذشته، ۱۶۵۶ دلار و ۴۰ سنت معامله شد.

آدام باتن، استراتژیست ارشد ارز در Forexlive.com گفت که اگر چه طلا در بلندمدت جذاب به نظر می‌رسد اما او هفته آینده نزولی خواهد بود، زیرا فدرال رزرو هنوز آماده چرخش نیست زیرا از دلار آمریکا حمایت می‌کند.

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو گفت که او نسبت به طلا بی‌طرف است زیرا نرخ‌های بهره همچنان در حال افزایش است. او گفت: در شرایطی که انتظارات اوج نرخ هنوز برآورده نشده است. دلار ضعیف‌تر برای تغییر احساسات در طلا مورد نیاز است.

با این‌حال، برخی از تحلیلگران همچنان نسبت به طلا خوش‌بین هستند زیرا افزایش بازده اوراق قرضه همچنان بر اقتصاد جهانی تأثیر می‌گذارد.

آدریان دی، رئیس بخش مدیریت دارایی آدریان دی گفت که از آنجایی که سیاست‌های پولی بانک مرکزی جهانی باعث ایجاد رکود شدید می‌شود، نسبت به طلا خوش‌بین است.

انتهای پیام

 

منبع: ایسنا

[اتحادیه هیچگونه مسئولیتی جهت صحت هرگونه پیش بینی مذکور در این مطلب ندارد]

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۸۶۰ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا