آرامش بازار طلا و سکه در یکهفته گذشته

کد خبر : 6964
30 مهر 1401 - 08:07

بهای طلا و سکه در هفته‌ی گذشته با کاهش بهای اونس طلا و آرامش بازار ارز با افت قیمت همراه بود.

طبق اطلاعات کسب شده از اتحادیه طلا و جواهر تهران، بازار سکه و طلای داخلی هفته خود را نسبت به ابتدای هفته کاهشی به پایان رسانده است که این کاهش در نتیجه کاهش بهای طلا در بازارهای جهانی و آرامش نرخ ارز در بازار داخل رخ داده است.

قیمت جهانی طلا در هفته‌ای که گذشت با روندی کاهشی توام بود و در پایان هفته این افت بها شدت بیشتری یافت؛ به‌گونه‌ای که هر اونس طلا در این هفته ۲۰ دلار سقوط کرد. از سوی دیگر بازار ارز داخلی نیز با آرامش همراه بود.

در آخرین معادلات روز گذشته (پنجشنبه) هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴٠٠٠ تومان کاهش قیمت نسبت به ابتدای هفته را تجربه کرده و یک میلیون و ٣٣۶ هزار و ۶٢١ تومان به ازای هر گرم، معامله‌ شده است. همچنین هر  مثقال طلای ۱۷ عیار ۲۰ هزار تومان افت قیمت داشته و به پنج میلیون و ٧٩٠ هزار تومان رسیده است.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی و همچنین سکه تمام طرح قدیم در این هفته، هر یک ۵٠ هزار تومان کاهش قیمت را در معاملات پایانی هفته نسبت به ابتدای هفته تجربه کرده‌اند. در پایان هفته به‌ترتیب سکه تمام طرح جدید ١۴ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان و سکه تمام طرح قدیم ١۴ میلیون تومان دادوستد شده‌اند.

حباب سکه بزرگتر شد 

نیم سکه و ربع سکه نیز در هفته‌ای که گذشت هرکدام ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته‌اند. در معاملات پایانی هفته نیم سکه هشت میلیون و ١٠٠ هزار تومان و ربع سکه پنج میلیون و ١٠٠ هزار تومان قیمت‌گذاری شده‌اند. سکه‌های گرمی نیز در این پایان هفته سه میلیون و ١٠٠ هزار تومان دادوستد شده که نسبت به ابتدای هفته ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرده است.

علیرغم کاهش قیمت‌ها در بازار سکه و طلا اما حباب سکه همچنان بزرگ و نسبت به هفته‌های اخیر بزرگتر هم شده است. براساس آخرین معاملات پایانی هفته هر قطعه سکه حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دارای حباب است؛ این درحالیست که در هفته پیش از آن (هفته منتهی به ٢٢ مهرماه) حباب سکه در محدوده یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان قرار داشت.

 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۵۴۸ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا