کسب مدال طلای جهانی در رشته جواهرسازی توسط بانوی نخبه ایرانی

کد خبر : 6942
26 مهر 1401 - 17:07

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کسب مدال طلا رشته جواهرسازی توسط راضیه جلیلی بانوی نخبه مهارتی ایرانی در چهل و ششمین مسابقات جهانی مهارت خبر داد.

به گزارش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، «غلامحسین حسینی نیا» در این باره بیان داشت: نخبه مهارتی کشور ایران در رشته جواهرسازی با ۱۴ شرکت‌کننده از سایر کشورها در شهر ژنو کشور سوئیس به رقابت پرداخت.

وی با اشاره به شرکت نخبگان مهارتی ایرانی در ۱۸ رشته در این دوره از مسابقات جهانی مهارت، تصریح کرد: نخبگان مهارتی کشورمان برای ۳۳ رشته آمادگی شرکت در این دوره از رقابت‌ها را داشتند، اما به دلیل غیرمتمرکز برگزارشدن مسابقات و شرایط کرونا، در کشورهای متعدد برگزار و امکان اعزام ۲۱ نفر در ۱۸ رشته فراهم شد.

به گفته معاون وزیر کار برخی از رشته‌های مهارت‌آموزی به دلیل تحریم و مغایرت داشتن بافرهنگ ایرانی ـ‌ اسلامی امکان اعزام رقابت گر از سوی ایران ندارند. در این تیم افراد مختلفی از دانشجو، مهارت‌آموز، یک خانم و ۲۰ آقا و تعدادی مربی به همراه تیم اعزام می‌شوند. در برخی از رشته‌ها هم به دلیل تحریم و مسائل فرهنگی شرکت نمی‌کنیم.

وی اذعان داشت: چهل و پنجمین رقابت‌های جهانی مهارت ۲۰۲۲ رشته جواهرسازی، در کشور سوئیس، شهر ژنو با حضور ١۵ کشور ایران، انگلیس، استرالیا، چین، کره جنوبی، هنگ‌کنگ، فرانسه، سوییس، پرتقال، هند، ژاپن، نروژ، سوئد و امارات برگزار شد.

حسینی نیا اذعان داشت: راضیه جلیلی، نخبه مهارتی رشته جواهرسازی تنها زن حاضر در تیم ملی مهارت کشورمان بوده است که موفق به کسب مدال طلای این دوره از رقابت‌ها شد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، با تجلیل از بانوی مهارتی ایرانی، اظهار داشت: افتخارآفرینی زنان ایرانی باعث مباهات، برای کشورمان است و ضروری است زمینه‌های لازم برای ارتقای توانمندی‌ بانوان کشور در عرصه‌های جهانی بیش‌ازپیش مهیا شود.

بر اساس این گزارش رقابت‌های جواهرسازی از روز ۲۰ مهرماه آغاز و طی ۴ روز از ٨ صبح تا ۶ بعدازظهر ادامه داشته است.

منبع: ایرنا

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۱۶۱۷ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا