سکه برای دومین روز متوالی در کانال ۱۵ پرچم زد/ منطقه ممنوعه ورود دلار

کد خبر : 6912
26 مهر 1401 - 11:07

 نرخ شاخص ارزی در روز گذشته از محدوده کانال ۳۳ هزار تومانی فاصله گرفت و به کریدور قیمتی ۳۲ هزار تومانی بازگشت.

کارشناسان بازار ارز تهران با توجه به چند حضور ناموفق نرخ دلار غیررسمی در سطوح قیمتی کانال ۳۳ هزار تومانی، این کانال را منطقه ممنوعه دلار خوانده و بر این باورند که بانک مرکزی با افزایش حجم تزریق‌های خود در تلاش برای فاصله گرفتن نرخ این ارز از محدوده قیمت ۳۳ هزار تومانی است.

از سوی دیگر روز گذشته ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشور موضوع توافق هسته‌ای با غرب را منوط به تصمیم سیاسی طرف آمریکایی دانست و از وجود زمینه‌های فنی و تکنیکی نسبت به بازگشت به توافق برجام اظهار امیدواری کرد. با این حال عمده فعالان بازار ارز تهران بر این باورند که چنین سیگنال‌هایی دیگر از قدرت کافی در راستای جهت‌دهی به معاملات بازار ارز برخوردار نبوده و تا زمان انتشار اخباری همچون بازگشت طرفین قرارداد بر سر میز مذاکره نوسانات کاهشی سیاسی در نرخ ارز رخ نخواهد داد. در نهایت قیمت هر برگ اسکناس دلار غیررسمی در معاملات عصر روز گذشته با حدود 170 تومان کاهش نسبت به نرخ روز یکشنبه به رقم 32 هزار و 860 تومان رسید.

دیروز دوشنبه 25 مهر ماه روند نرخ دلار غیررسمی در معاملات آزاد بازار ارز تهران کاهشی بود. هر برگ از این اسکناس آمریکایی نخستین معاملات خود در صبح روز گذشته را با حدود 80 تومان کاهش نسبت به نرخ روز یکشنبه در رقم 32 هزار و 950 تومان انجام داد. در ادامه روز قیمت این ارز مجددا کاهش یافت به صورتی که در معاملات ظهر دیروز قیمت این ارز از پله آخر کانال 32 هزار تومانی به پله نهم این کانال انتقال یافت و در بازه قیمت 32 هزار و 830 تا 32 هزار و 870 تومان معامله شد.

در نهایت و در واپسین معاملات نقدی روز گذشته با حدود 170 تومان کاهش نسبت به نرخ روز یکشنبه در رقم 32 هزار و 860 تومان به فعالیت خود پایان بخشید. بر اساس بررسی‌های به عمل آمده از قیمت دلار غیر‌رسمی طی هفته‌های گذشته مشاهده می‌شود که در روز‌های ابتدایی دهه دوم مهر ماه نیز نوسانات افزایشی دلار در جهت حضور در کانال قیمتی 33 هزار تومانی ناموفق بوده است. از سوی دیگر با توجه به اظهارات مقامات مسوول بانک مرکزی نسبت به وضع مناسب ذخایر ارزی کشور در ماه‌های گذشته، انتظار می‌رود بی‌نتیجه ماندن تلاش‌های افزایشی دلار ناشی از حمایت بانک مرکزی از ارزش پول ملی باشد.

تداوم یک روزه حضور سکه در کانال 15
پس از بلاتکلیفی نرخ سکه طلا میان سطوح قیمتی 2 کانال 14 و 15 میلیون تومانی، روز گذشته با وجود کاهشی بودن نرخ این قطعه فلز گران‌بها، قیمت سکه برای دومین روز متوالی در کانال 15 میلیون تومانی ماند. در همین راستا قیمت هر قطعه سکه طلا ضرب امامی روز گذشته با حدود 20 هزار تومان کاهش نسبت به نرخ روز یکشنبه به رقم 15 میلیون و 30 هزار تومان رسید.

منبع: دنياي اقتصاد

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۶۵۲ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا