رشد محدود طلا در بازارهای جهانی

کد خبر : 6904
25 مهر 1401 - 10:07

قیمت طلا امروز (دوشنبه) تحت تاثیر معاملات فنی پس از افت شدید معاملات کاری روز قبل و توقف رشد دلار، افزایش یافت، اگر چه افزایش قریب‌الوقوع نرخ توسط فدرال رزرو آمریکا جذابیت طلا را محدود کرد.

بهای هر اونس طلا صبح امروز با نیم درصد افزایش به ۱۶۵۰ دلار و ۳۰ سنت رسید. قیمت‌ها در روز جمعه بیش از یک درصد کاهش یافت و بیشترین کاهش هفتگی خود را از جولای به ثبت رساند. قیمت طلای آمریکا با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۶۵۱ دلار و ۳۰ سنت رسید.

شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت و تا حدی از فشار بر طلا با قیمت دلار کاسته شد.

جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس گفت: گزارش تورم ماه سپتامبر، لزوماً به این معنی نیست که بانک مرکزی ایالات‌متحده باید نرخ‌های بهره را بالاتر از آنچه مقامات در آخرین نشست سیاستی خود پیش‌بینی کرده‌ بودند افزایش دهد.

طلا نسبت به افزایش نرخ‌های ایالات‌متحده بسیار حساس است که هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده را افزایش می‌دهد. نظرسنجی از دانشگاه میشیگان در روز جمعه نشان داد که احساسات مصرف‌کننده در ماه اکتبر بهبود بیشتری یافت، اما انتظارات تورمی اندکی بدتر شد.

بر اساس گزارش رویترز، ذخایر اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، روز جمعه ۰.۳۴ درصد کاهش یافت و به ۹۴۱.۱۳ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با یک درصد افزایش به ۱۸.۴۴ دلار رسید، پلاتین ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۹۰۳.۶۳ دلار رسید و پالادیوم با ۱.۹ درصد افزایش به ۲۰۲۵ دلار و ۸۰ سنت رسید.

انتهای پیام

 

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۶۷۶ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا