در دیدار رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با مدیرکل استاندارد استان تهران صورت گرفت؛

تقویت زمینه همکاری اتحادیه طلا و جواهر با اداره استاندارد/ بصورت پیامکی از اعتبار مصنوعات طلا، مطمئن شوید

کد خبر : 6864
23 مهر 1401 - 16:07

عباس نوری در جلسه با اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران، گفت: در حال حاضر 489 کد شناسایی مصنوعات طلا در استان، ابطال شده‌است.

عباس نوری با تاکید براینکه اخذ کد شناسایی جهت تولید مصنوعات طلا اجباری است، در این خصوص تشریح کرد: در حل حاضر 485 کد شناسایی معتبر برای مصنوعات طلا، در استان وجود دارد.

مدیرکل استاندارد استان تهران درخصوص عیارسنجی مصنوعات طلا افزود: 80 درصد عیارسنجی‌های انجام‌شده بر مصنوعات طلا، توسط کارشناسان استاندارد، با الزامات استاندارد مطابقت داشته است و تنها 5درصد آن‌ها مغایرت بحرانی داشته‌اند.

وی با اشاره بر سامانه پیامکی 10001517 جهت استعلام و اطمینان از صحت اعتبار پروانه استاندارد و یا مجوز فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری از جمله مصنوعات طلا، گفت: شهروندان قبل از خرید مصنوعات طلا با ارسال پیامک شماره کدGT  به این سامانه، وضعیت اعتبار کدها را استعلام کنند.

این مقام مسؤول در خصوص کدها توضیح داد: این کدها برای مشخص‌شدن تولید این مصنوعات توسط تولیدکنندگان معتبر داخلی و با رعایت عیار قانونی، بر روی مصنوعات طلا درج می‌شود.

در این جلسه، نوری تعامل و همکاری اعضای اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلای شهر تهران با این اداره‌کل را ارزنده دانست و از امضای تفاهم‌نامه فی مابین استقبال کرد.
مدیرکل استاندارد استان تهران، برای نظارت دقیق‌تر بر واحدهای تولیدی و صنفی طلا، ایجاد بستر مشترک جهت هم‌افزایی در امور بازرسی و نمونه‌برداری را موثر دانست و افزود: گسترش و نظارت بر آزمایشگاه های همکار، تشکیل کمیته تخصصی جهت پیگیری امور مربوط به صنعت طلاسازی، برگزاری دوره‌های آموزشی با همکاری دوجانبه اداره‌کل و اتحادیه از راه‌های زمینه‌ساز ارتقای سطح کیفی و استانداردسازی صنعت طلا است.

منبع: روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۱۲۷۲ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا