رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تشریح کرد

وضعیت بازار سکه و طلای داخلی با تحولات ناگهانی بازارهای جهانی

کد خبر : 6858
23 مهر 1401 - 13:07

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، روند کاهشی که اونس جهانی طلا از اواسط هفته و همزمان با بازگشایی مجدد بازارهای جهانی به خود گرفته بود، تا بعدازظهر روز گذشته (پنجشنبه) بیشتر دوام نداشت و پس از آن، قیمت هر اونس طلا در مسیر افزایشی قرار گرفت؛ همین افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی و البته نوسانات نرخ ارز در بازارهای داخلی، بازار سکه و طلای داخلی را هم تکان داد و با کمی افزایش همراه کرد.

نادر بذرافشان در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازا سکه و طلای داخلی اظهار کرد: از اواسط هفته شاهد روند کاهش ۲۶ دلاری اونس جهانی طلا بودیم که با بازگشایی بازارهای جهانی از اواسط هفته آغاز شد و تا روز پنجشنبه ادامه‌دار بود. این رند نزولی قیمت‌ طلا در بازارهای جهانی سبب شد که در بازارهای داخلی نیز کاهش حدودا ۸۲ هزار تومانی قیمت برای هر مثقال طلا ۱۷ عیار و ۱۸ هزار تومانی برای هر گرم طلای ۱۸ عیار اتفاق بیفتد. ضمن اینکه قیمت انواع قطعات سکه نیز تغییر چندانی نداشت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: اما از بعداز ظهر روز پنجشنبه، افزایش ۳۴ دلاری اونس جهانی طلا در بازارهای جهانی ایجاد شد. این افزایش قیمت طلای جهانی به همراه کمی نوسان نرخ ارز در بازارهای داخلی، سبب شد که در آخرین روز کاری هفته سکه و طلا در بازارهای داخل (پنجشنبه) نیز روند افزایش قیمت سکه و طلا شکل گیرد.

وی در رابطه با تغییرات قیمت‌ها در روز گذشته نسبت به اواسط هفته (که قیمت‌ طلا کاهشی شده و سکه‌ها از ثبات برخوردار بود)، گفت: سکه‌های تمام طرح جدید با ۱۷۰ هزار تومان افزایش در آخرین معاملات هفته به ۱۴ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با ۱۰۰ هزار تومان افزایش به ۱۴ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسیدند. نیم سکه و ربع سکه نیز هر یک ۵۰ هزار تومان افزایش قیمت را نسبت به اواسط هفته تجربه کردند و در پایان هفته به ترتیب نیم سکه هشت میلیون و ۲۲۰ و ربع سکه پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شدند. در این هفته سکه‌های یک گرمی تغییر قیمتی نداشت و در آخرین معاملات پایانی هفته سه میلیون و ۵۰ هزار تومان دادوستد شد.

بذرافشان افزود: هر مثقال طلا ۱۷ عیار با حدود ۶۵ هزار تومان افزایش قیمت پس از کاهش‌ قیمت‌ها، در آخرین معاملات پایانی هفته پنج میلیون و ۹۱۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با افزایش حدودا ۱۴ هزار تومانی یک میلیون و ۳۶۴ هزار تومان به ازای هر گرم معامله شدند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه نیز گفت: در حال حاضر هر قطعه سکه حدودا یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان دارای حباب است که نسبت به هفته‌های اخیر تغییرات چندانی (در حدود ۵۰ هزار تومان افزایش) نداشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۷۸۶ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا