اونس طلا کاهش یافت

کد خبر : 6861
23 مهر 1401 - 14:07

طلا نتوانسته در بحبوحه بی‌ثباتی‌های ژئوپولیتیکی و آشفتگی بازار، جایگاه خود را به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن حفظ کند.

قیمت طلا و نقره همچنان رو به کاهش است. این فلزات گرانبها در تضاد با ارزش دلار پیش می‌روند. طلا نتوانسته در بحبوحه بی‌ثباتی‌های ژئوپولیتیکی و آشفتگی بازار، جایگاه خود را به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن حفظ کند. قیمت هر اونس طلا امروز با 1.31 درصد کاهش به 1644 دلار و 47 سنت رسید.

گزارش اقتصادی مربوط به نرخ تورم در آمریکا که در روز پنجشنبه منتشر شد، احتمال ادامه سیاست‌های سخت‌گیرانه فدرال‌رزرو آمریکا در بالا بردن نرخ بهره را بیشتر کرده‌است.

به‌این‌ترتیب ارزش دلار بازهم بالا رفت و قیمت طلا را پایین آورد. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده و تقاضا برای آن را کاهش می‌دهد. از طرف دیگر، بالا رفتن نرخ بهره بانک‌های مرکزی هزینه نگهداری فلزات گران‌بها ازجمله طلا را افزایش داده و سرمایه‌گذاری در آن‌ها را پایین می‌آورد.

تحلیلگران به‌دنبال پایین آمدن قیمت طلا به زیر سطح 1650 دلار، دورنمای مثبتی را در کوتاه‌مدت برای آن متصور نیستند و عامل اصلی برای این پیش‌بینی بدبینانه را سیاست‌های سخت‌گیرانه بانک‌های مرکزی می‌دانند. قیمت طلا در 7 ماه از 8 ماه گذشته رو به کاهش بوده‌است.

قیمت طلا در پایان هفته جاری حدود 90 درصد نسبت‌به اوج آن در ماه اکتبر پایین‌تر بوده‌است.

قیمت نقره امروز با 4.48 درصد کاهش به 18 دلار و 7 سنت رسید و پلاتین با 0.02 درصد کاهش 903 دلار و 6 سنت معامله می‌شود.

 

انتهای پیام

منبع: تسنیم

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۶۶۶ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا