عقبگرد بهای جهانی طلا به کانال 1600 دلار

کد خبر : 6295
16 شهریور 1401 - 10:06

افزایش ارزش دلار و سود اوراق قرضه‌ خزانه‌داری آمریکا در بحبوحه انتظار سخت‌تر شدن سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی باعث کاهش قیمت طلا شده‌است.

به‌گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.49 درصد کاهش به 1693 دلار و 77 سنت رسید.

تمرکز بازار در این هفته بر اجلاس بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه خواهد بود. انتظار می‌رود نرخ بهره در این اجلاس 75 واحد افزایش یابد.

پیش‌بینی می‌شود نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا هم در اجلاس فدرال رزرو در بیستم و  بیست و یکم همین ماه افزایش یابد. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

خبر رشد بخش خدمات در آمریکا در ماه اوت ارزش دلار را به بالاترین رقم طی 2 دهه گذشته رسانده‌است. بدین‌ترتیب خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌شود.
سود اوراق قرضه‌ خزانه‌داری آمریکا هم به بالاترین رقم از ماه ژوئن رسیده که نتیجه احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو آمریکاست.

تحلیلگران عقیده دارند با توجه به بالا رفتن ارزش دلار و سود خزانه‌داری آمریکا، بازگشت طلا به روند افزایش قیمت چندان آسان نخواهد بود.

صنعت خدمات ایالات‌متحده در ماه آگوست برای دومین ماه متوالی در بحبوحه رشد سفارشات و اشتغال قوی‌تر رشد کرد.

یک منبع دولتی به رویترز گفت: واردات طلا توسط هند، دومین مصرف‌کننده بزرگ شمش در جهان، در ماه آگوست نسبت به سطح سال گذشته به نصف کاهش یافت زیرا قیمت‌های داخلی نوسانات و روپیه ضعیف باعث شد مصرف‌کنندگان خرید را به تعویق بیندازند.

دارایی‌های اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، با ۰.۲۱ درصد کاهش از ۹۷۳.۰۸ تن در روز جمعه به ۹۷۱.۰۵ تن در روز سه شنبه رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۷ درصد کاهش به ۱۷.۹۲ دلار رسید، پلاتین ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۸۴۷.۴۶ دلار رسید و پالادیوم با یک درصد کاهش به ۱۹۸۶ دلار و ۷۹ سنت رسید.

 

انتهای پیام

[اتحادیه هیچگونه مسئولیتی جهت صحت هرگونه پیش بینی مذکور در این مطلب ندارد]

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۷۷۷ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا