قیمت جهانی طلا ثابت ماند

کد خبر : 6219
14 شهریور 1401 - 11:06

افزایش نگرانی در مورد بدتر شدن بحران انرژی در اروپا سرمایه‌گذاران را به‌جای یورو به دلار آمریکا متمایل کرده و باعث ثابت ماندن قیمت طلا شده‌است.

به‌گزارش بلومبرگ، قیمت طلا در روز جمعه پس‌از انتشار اخبار نویدبخش اقتصادی در مورد بازار اشتغال در آمریکا در ماه اوت، افزایش یافت و به روند سه ماه کاهش پیاپی خاتمه داد. گزارش اقتصادی آمریکا دورنماهای مختلفی را از روند سیاست پولی فدرال‌رزرو آمریکا نشان می‌دهد.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.01 درصد افزایش به 1712 دلار و 40 سنت رسید.

بانک‌های مرکزی سراسر دنیا نرخ بهره خود را جهت مقابله با تورم افزایش داده‌ و بر قیمت سرمایه‌های غیر سودآوری مانند طلا تاثیر گذاشته‌اند. انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه نرخ بهره را 75 واحد بالا ببرد. این تصمیم بسیار چالش‌برانگیز خواهد بود چون کریستین لاگارد، رییس بانک مرکزی اروپا و همکارانش با دو مشکل بزرگ فشار قیمت‌ها و رکود قریب‌الوقوع مواجه هستند.

بحران انرژی در اروپا با توقف عرضه نفت از یکی از اصلی‌ترین خط لوله‌های ارسال گاز روسیه به این قاره به‌دنبال تصمیم سران گروه 7 برای قرار دادن سقف قیمت بر صادرات نفت روسیه تشدید شده‌است. آلمان که بیش‌از همه از توقف عرضه گاز از خط لوله نورد استریم آسیب‌دیده، یک بسته کمکی 65 میلیارد دلاری را برای حمایت از مصرف‌کنندگان تصویب کرده‌است.

وزرای اروپایی در روز جمعه در مورد اقدامات خاصی که می‌توانند برای مهار روند افزایش قیمت انرژی اتخاذ کنند تصمیم می‌گیرند ارزش یورو 0.4 درصد در روز دوشنبه کاهش یافته‌است.

قیمت نقره امروز با 0.19 درصد افزایش به 17 دلار و 92 سنت رسید و پلاتین هم با 0.19 درصد افزایش 840 دلار و 67 سنت معامله می‌شود.

 

انتهای پیام

منبع: تسنیم

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۶۶۷ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا