پیش‌بینی بازار طلای جهانی

بازار طلای جهانی در وضعیت متزلزل

کد خبر : 6169
12 شهریور 1401 - 15:06

بر اساس آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز، بازار طلا در موقعیتی نامطمئن قرار دارد و سطح حمایت ۱۷۰۰ دلاری ممکن است هفته آینده مورد آزمایش قرار گیرد زیرا اعتقاد صعودی اندکی در بازار وجود دارد.

بهای هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازار به ۱۷۱۲ دلار و ۵۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز به ۱۷۱۳ دلار و ۵۰ سنت رسید.

وال استریت در کوتاه مدت اندکی صعودی باقی می‌ماند زیرا دلار آمریکا بیش از حد ارزش‌گذاری شده است. با این حال، احساسات نزولی در میان سرمایه‌گذاران خرد به بالاترین حد در چند سال اخیر رسیده است. این احساس نزولی در حالی رخ می دهد که دلار آمریکا به نظر می‌رسد هفته را با بالاترین سطح ۲۰ سال اخیر بالای ۱۰۹ واحد به پایان برساند.

دارین نیوسام، رئیس شرکت تحلیلی دارین نیوسوم گفت که او همچنان خوش‌بین است که بازار طلا می‌تواند مقداری معامله شکار داشته باشد و در هفته آینده حمایت خود را در حدود ۱۷۰۰ دلار کاهش دهد. با این حال، او افزود که چشم انداز میان‌مدت و بلندمدت تاریک به نظر می‌رسد.

وی گفت: دلار آمریکا بسیار بالاست و مقداری سود می‌تواند در کوتاه‌مدت طلا را حمایت کند اما نمی‌توانید این واقعیت را نادیده بگیرید که سرمایه‌گذاران همچنان می‌خواهند دلارهای آمریکا را در اختیار داشته باشند زیرا آن‌ها را امن‌ترین جریان و دارایی موجود می‌دانند.

نیوسام افزود که علیرغم افزایش نوسانات روزانه در بازار طلا، روندهای گسترده‌تری همچنان پابرجاست. او گفت: در نهایت، طلا گرفتار شده است و تا زمانی که شاهد بی ثبات‌کردن چیزی در این افزایش دلار آمریکا نباشیم، سرمایه‌گذاران طلا عمدتا در حاشیه خواهند ماند.

این هفته، در مجموع ۱۷ متخصص بازار در نظرسنجی وال استریت کیتکو نیوز شرکت کردند. هفت تحلیلگر یا ۴۱ درصد گفتند که در هفته آینده نسبت به طلا خوش‌بین هستند. ۶ تحلیلگر، یا ۳۵ درصد، گفتند که نزولی هستند. چهار تحلیلگر یا ۲۴ درصد گفتند که در مورد فلز گرانبها بی‌طرف هستند.

در بخش خرده فروشی، ۸۹۸ پاسخ‌دهنده در نظرسنجی آنلاین شرکت کردند. در مجموع ۳۳۷ رای‌دهنده یا ۳۸ درصد خواستار افزایش قیمت طلا شدند و ۴۱۲ نفر دیگر یا ۴۶ درصد پیش‌بینی سقوط طلا را کردند.

در حالی که قیمت طلا به پایین‌ترین حد خود رسیده است، این فلز گرانبها همچنان به دنبال پایان هفته سوم خود در محدوده منفی است. اگرچه تحلیلگران بازار در کوتاه مدت نسبت به طلا خوش‌بین هستند اما تحلیلگران به دنبال افزایش قیمت نیستند. مارک چندلر، مدیر ارشد بخش استراتژی بازار بنوکبرن گلوبال فارکس گفت که ۱۷۴۰ دلار اولین نقطه مقاومتی است که او دنبال می‌کند.

او گفت: طلا بیشتر شبیه یک دارایی ریسک است تا یک پناهگاه امن  و ضد تورم. با این حال، برخی از تحلیلگران نسبت به طلا در کوتاه‌مدت اندکی خوش‌بین هستند. کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management گفت که تصمیمات سیاست پولی بانک کانادا و بانک مرکزی اروپا می‌تواند روی دلار آمریکا در هفته آینده تمرکز کند.

بازارها شاهد افزایش نرخ بهره توسط بانک کانادا ۵۰ یا ۷۵ واحد پایه هستند. در اروپا، درخواست بانک مرکزی اروپا برای افزایش ۷۵ واحد پایه نرخ بهره به طور پیوسته اعلام شده است.

آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی آدریان دی، گفت در طولانی‌مدت زمانی که سرمایه‌گذاران متوجه شوند که بانک‌های مرکزی در سراسر جهان نمی‌توانند تورم را پایین بیاورند، طلا درخشش خود را دوباره به دست خواهد آورد.

او گفت: بازار متوجه خواهد شد که فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا نمی‌توانند تورم را بدون ایجاد یک رکود جدی به سطح هدف خود کاهش دهند  و این به نفع طلا خواهد بود.

در سمت نزولی، تحلیلگران خاطرنشان می‌کنند که طلا در اطراف یک سطح بسیار نامطمئن در نوسان است. اگر قیمت طلا به زیر ۱۶۸۵ دلار سقوط کند، می‌تواند نشان‌دهنده پایان روند صعودی چند ساله آن باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

[اتحادیه هیچگونه مسئولیتی جهت صحت هرگونه پیش بینی مذکور در این مطلب ندارد]

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۶۴۱ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا