سقوط ادامه‌دار طلای جهانی

کد خبر : 6141
9 شهریور 1401 - 16:06

قیمت طلا امروز چهارشنبه(۳۱ آگوست) نزدیک به پایین‌ترین سطح یک ماهه خود متزلزل شد و برای پنجمین افت ماهانه متوالی قرار گرفت زیرا داده‌های قوی ایالات‌متحده و اظهارنظرهای تندرو فدرال رزرو که به نرخ‌های بهره بالاتر اشاره می‌کردند، جذابیت این فلز بدون بازده را کاهش داد.

بهای هر اونس طلا صبح امروز به ۱۷۲۳ دلار رسید که در روز دوشنبه نزدیک به یک ماه کاهش یافت. در ماه جاری تاکنون ۲.۵ درصد کاهش داشته است. قیمت طلا در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۰۵ درصد کاهش به ۱۷۲۴ دلار رسید.

رئیس بانفوذ فدرال رزرو نیویورک روز سه شنبه گفت که بانک مرکزی ایالات‌متحده احتمالاً باید نرخ بهره سیاستی خود را تا حدودی بالاتر از ۳.۵ درصد برساند و آن را تا پایان سال ۲۰۲۳ حفظ کند.

با وجود اینکه طلا به عنوان پوششی در برابر تورم تلقی می‌شود، افزایش نرخ‌ها هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد.

فرصت‌های شغلی در ایالات‌متحده در ماه جولای افزایش یافت و داده‌های ماه قبل به شدت افزایش یافت. داده‌ها همچنین نشان داد که اعتماد مصرف‌کننده ایالات‌متحده در ماه آگوست، بیش از حد انتظار افزایش یافته است.

گروهی از سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا خواستار افزایش قاطع و سریع نرخ بهره در روز سه شنبه برای مبارزه با تورم فزاینده، پیش از جلسه سیاست‌گذاری هفته آینده شدند.

به گزارش رویترز، اس‌پی‌دی‌آر، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن ۰.۴۴ درصد کاهش یافت و از ۹۸۰.۶۱ تن در روز دوشنبه به ۹۷۶.۲۶ تن در روز سه شنبه رسید.

شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت، در حالی که بازدهی معیار ۱۰ ساله از بالاترین سطح دو ماهه در جلسه قبل بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۵ درصد کاهش به ۱۸.۴۰ دلار رسید، پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش به ۸۴۹.۱۱ دلار و پالادیوم ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۲۰۸۲ دلار و ۱۸ سنت رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۶۴۲ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا