افت 2.4 درصدی طلا در ماه گذشته میلادی

کد خبر : 6131
9 شهریور 1401 - 09:06

طلا پنجمین ماه پیاپی کاهش قیمت را تجربه می‌کند که طولانی‌ترین روند کاهش قیمت این فلز گرانبها طی 4 سال گذشته‌است. دلیل اصلی این سقوط را می‌توان سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ بانک مرکزی آمریکا دانست.

به‌گزارش بلومبرگ، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد کاهش به ۱۷۲۳ دلار و ۹۱ سنت رسید.قیمت طلا 2.4 درصد در ماه اوت کاهش‌یافته است

مقامات فدرال‌رزرو آمریکا اعلام کردند همچنان متعهد به مبارزه با تورم هستند، بنابراین نرخ بهره را در اجلاس آینده در ماه سپتامبر بازهم افزایش خواهند داد. بدین‌ترتیب قیمت طلا به حدود پایین‌ترین رقم طی یک‌ ماه گذشته رسید.

جان ویلیامز، رئیس فدرال‌رزرو نیویورک در روز سه‌شنبه گفت نرخ بهره احتمالاً بیش‌از 3.5 درصد افزایش می‌یابد تا فشار تورم مهار شود. توماس بارکین، رییس فدرال‌رزرو ریچموند هم رقم مشابهی را اعلام کرده‌است.

دراین‌بین، رافائل باستین رییس فدرال‌رزرو آتلانتا ضمن تاکید بر کاهش تورم گفت اگر قیمت‌ها آرام شده‌اند می‌توان نرخ افزایش بهره را آرام‌تر کرد. این اظهارنظرها به‌دنبال سخنرانی جروم پاول، رییس فدرال‌رزرو آمریکا در هفته گذشته صورت گرفت. وی تاکید کرده بود اولویت در پایین آوردن تورم تا هدف 2 درصد است، حتی اگر سخت کردن سیاست‌های پولی خانواده‌ها و کسب‌وکارها را به دردسر بیندازد. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و تمایل برای این فلز گرانبها را پایین می‌آورد.

قیمت طلا در روز دوشنبه تا 1720 دلار و 45 سنت پایین آمده بود که پائین‌ترین رقم از 27 ژوئیه را نشان می‌داد. قیمت نقره با 0.24 درصد افزایش به 18 دلار و 33 سنت رسید و پلاتین با 0.68 درصد افزایش 857 دلار و 16 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام

منبع: تسنیم

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۷۲۰ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا