عقب‌نشینی دلار مجال به طلا داد

کد خبر : 6106
8 شهریور 1401 - 09:06

قیمت طلا در ساعات اولیه امروز سه‌شنبه، همزمان با کاهش ارزش دلار از بالاترین سطح ۲۰ سال اخیر افزایش یافت و فشار ناشی از انتظارات فدرال رزرو ایالات‌متحده برای بالا نگه داشتن نرخ بهره برای مدت طولانی‌تر مبارزه با تورم را جبران کرد.

بهای هر اونس طلا صبح امروز به ۱۷۳۴ دلار و ۵۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۱۶ درصد کاهش به ۱۷۳۵ دلار و ۵۰ سنت رسید.

به دنبال اظهارات جسورانه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در سمپوزیوم جکسون هول در روز جمعه، قیمت‌ها در روز دوشنبه به پایین‌ترین سطح یک ماهه خود یعنی ۱۷۱۹ دلار و ۵۶ سنت رسید.

شاخص دلار در روز دوشنبه به بالاترین حد خود در دو دهه گذشته رسید، در حالی که بازدهی شاخص ۱۰ ساله از بالاترین سطح دو ماهه جلسه قبل عقب نشینی کرد.

پیام مدیران ارشد مالی جهان رسا و واضح است که تورم افسارگسیخته باقی می‌ماند و رام کردن آن تلاش فوق‌العاده‌ای می‌طلبد که به احتمال زیاد رکود اقتصادی با از دست‌دادن مشاغل و موج‌های شوک در بازارهای نوظهور را به همراه خواهد داشت.

در حالی که طلا در زمان عدم اطمینان اقتصادی به عنوان یک گزینه مطمئن در نظر گرفته می‌شود، افزایش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری دارایی بدون بازده را افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس روز دوشنبه گفت که احساس می‌کند فروش سهام در بازار سهام که به دنبال سخنرانی تندرو پاول در روز جمعه رخ داد، نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران درک می‌کنند که بانک مرکزی برای کاهش تورم جدی است.

در حال حاضر بازارها عمدتاً با افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره در نشست سپتامبر فدرال رزرو، قیمت‌گذاری می‌کنند.

اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن ۰.۳۸ درصد کاهش یافت و از ۹۸۴.۳۸ تن در روز جمعه به ۹۸۰.۶۱ تن در روز دوشنبه رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۸.۷۳ دلار رسید، پلاتین ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۸۶۲.۷۲ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۱۵۵ دلار و ۶۸ سنت رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۴۸۴ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا