تغییر نظر بازار ارز ؟

کد خبر : 6008
6 شهریور 1401 - 08:06

در ابتدا قیمت این ارز با اتکا به سیگنال‌های منفی به سطوح قیمتی کانال ۳۰ هزار تومانی صعود کرد، اما پس از برخورد با سقف مقاومت ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومانی، قیمت دلار مجددا تغییر فاز داد و به کانال پایین‌تر بازگشت. به عقیده بسیاری از تحلیلگران ارزی با وجود تلاش‌های معامله‌گران افزایشی در جهت […]

در ابتدا قیمت این ارز با اتکا به سیگنال‌های منفی به سطوح قیمتی کانال ۳۰ هزار تومانی صعود کرد، اما پس از برخورد با سقف مقاومت ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومانی، قیمت دلار مجددا تغییر فاز داد و به کانال پایین‌تر بازگشت.

به عقیده بسیاری از تحلیلگران ارزی با وجود تلاش‌های معامله‌گران افزایشی در جهت بزرگ‌نمایی اخبار منفی، قیمت ارز پتانسیل حضور در کانال‌های بالاتر را ندارد. همچنین این افراد چشم‌انداز هفته‌های آتی بازار ارز را کاهشی با شیب ملایم می‌دانند. در همین راستا قیمت هر برگ اسکناس دلار آمریکا در روز شنبه با حدود 150 تومان افزایش نسبت به نرخ روز‌های پایانی هفته گذشته به رقم 29 هزار و 650 تومان رسید. با افزایش نرخ دلار غیر‌رسمی قیمت سکه طلا نیز دچار نوسانات افزایشی شد و در سطوح قیمتی کانال 14 میلیون تومانی نوسان کرد.

دیروز شنبه 5 شهریور ماه قیمت دلار در معاملات غیر‌رسمی بازار تهران 2 روند افزایشی و کاهشی متفاوت را تجربه کرد. در ابتدای معاملات صبح روز گذشته قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد با حدود 600 تومان افزایش نسبت به نرخ روز پنج‌شنبه 3 شهریور در رقم 30 هزار و 100 تومان فعالیت خود را آغاز کرد.

روند افزایشی نرخ دلار تا ساعات پیش از ظهر روز شنبه ادامه داشت، اما پس از برخورد معاملات نقدی شاخص ارزی با رقم 30 هزار و 200 تومان روند قیمت این ارز تغییر فاز داد و به سطوح قیمتی کانال 29 هزار تومانی بازگشت. در نهایت هر برگ اسکناس دلار غیر‌رسمی در معاملات عصر روز گذشته روی پله هفتم کانال 29 هزار تومانی و در رقم 29هزار و 650 تومان به کار خود پایان داد.

این در حالی است که ارقام پیشنهادی برای معاملات فردایی این ارز نیز در همان محدوده نیمه دوم کانال 29 هزار تومانی مطرح می‌شد. بسیاری از فعالان ارزی بر این باورند که عامل اصلی افزایش قیمت دلار تا سطوح قیمتی کانال 30 هزار تومانی انتشار خبر تداوم یافتن گفت‌وگو‌های هسته‌ای وین بوده است. از سوی دیگر پس از مشاهده روند قیمت دلار در معاملات روز گذشته توسط این افراد، گمانه‌هایی از عدم کشش شاخص ارزی جهت حضور در سطوح قیمتی بالاتر مطرح شد. همچنین این افراد بر این باورند که با وجود تلاش‌های معامله‌گران افزایشی در جهت بزرگ‌نمایی اخبار منفی، آینده نرخ ارز در بازار غیر‌رسمی تهران کاهشی با روندی ملایم خواهد بود.

با افزایش قیمت دلار در معاملات بازار روز شنبه نرخ سکه طلا نیز افزایش یافت. قیمت هر قطعه سکه طلا ضرب امامی در معاملات روز شنبه با حدود 70 هزار تومان افزایش نسبت به نرخ روز پنج‌شنبه به سطح قیمتی 14 میلیون تومانی رسید. گفتنی است که با افزایش نسبی سطح انتظارات تورمی در معاملات بازار تهران نرخ حباب هر قطعه از این فلز گران‌بها نیز افزایش یافت و در محدوده قیمتی کانال یک میلیون و 700 هزار تومانی محاسبه شد.

منبع: دنياي اقتصاد

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۷۸۷ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا