با تمایل عربستان به کاهش تولید نفت؛

قیمت نفت امروز افزایش یافت/ برنت ۹۶ دلار و۸۰ سنت

کد خبر : 5886
1 شهریور 1401 - 15:06

پس از هشدار عربستان سعودی مبنی بر اینکه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ممکن است تولید خود را برای اصلاح قیمت‌های آتی نفت کاهش دهد، افزایش یافت.

قیمت نفت روز سه‌شنبه پس از هشدار عربستان سعودی مبنی بر اینکه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ممکن است تولید خود را برای اصلاح قیمت‌های آتی نفت کاهش دهد، افزایش یافت.

به طوریکه بهای معاملات آتی نفت برنت ۳۲ سنت افزایش یافت و به ۹۶.۸۰ دلار در هر بشکه رسید. همچنین قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۳۷ سنت افزایش به ۹۰ دلار و ۷۳ سنت در هر بشکه رسید.
برنت در این ماه ۱۲ درصد و نفت خام آمریکا ۸ درصد کاهش یافت.

روز دوشنبه، عربستان سعودی اعلام کرد که این سازمان آماده کاهش تولید برای اصلاح کاهش اخیر قیمت نفت است که به دلیل نقدینگی ضعیف بازار آتی و نگرانی‌های کلان اقتصادی است.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی به نقل از شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی به بلومبرگ گفت که اوپک پلاس ابزار و انعطاف لازم برای مقابله با چالش‌ها را دارد.

در همین حال، اروپا با اختلال جدیدی در تأمین انرژی به دلیل آسیب به سیستم خط لوله انتقال نفت از قزاقستان از طریق روسیه مواجه است که نگرانی از کاهش عرضه گاز را افزایش داده است.

ایران روز دوشنبه با محدود کردن افزایش قیمت، ایالات متحده را به توقف تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ متهم کرد، اتهامی که واشنگتن آن را رد کرد.

منبع: مهر

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۵۴۲ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا