روسیه وعده داد/ برجام هفته آینده امضا می شود

کد خبر : 3815
24 مرداد 1401 - 16:05

اولیانوف گفت: ممکن است توافق نهایی بر سر احیای برجام درباره برنامه هسته‌ای ایران تا هفته آینده حاصل شود.»

میخائیل اولیانوف با اشاره به مذاکراتی که هفته قبل در وین درباره احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ انجام شده تاکید کرد که متن پیشنهادی ارائه شده، متن تنها اتحادیه اروپا نیست، بلکه تمام شرکت‌کنندگان در گفتگوهای هسته‌ای ماه آوریل تاکنون در تدوین آن نقش داشته‌اند.
این دیپلمات روس در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص چشم‌انداز آتی مذاکرات گفت: «در صورت پیشرفت مطلوب اوضاع، ممکن است توافق نهایی بر سر احیای برجام درباره برنامه هسته‌ای ایران تا هفته آینده حاصل شود.»

اولیانوف البته در ادامه اضافه کرد که این مهم در صورتی رخ خواهد داد که همه کشورهای شرکت‌کننده در گفتگوهای وین با نسخه متنی که نماینده اتحادیه اروپا در روز ۸ اوت ارائه کرده، موافقت کنند. او همچنین ادامه داده که آمریکا با این متن موافقت کرده اما ایران هنوز پاسخی در این خصوص نداده است.

اظهارات اولیانوف در حالی مطرح می‌شود که کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا معتقدند توپ در زمین ایران است و تهران باید انتخاب کند که چه پاسخی به متن ارائه شده از سوی جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواهد داد.

در همین راستا حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در حساب توییتری خود خطاب به مقام‌های آمریکایی تاکید کرد که «زبان تهدید در مقابل ایران» بی‌نتیجه خواهد بود. وزیر خارجه ایران همچنین در ادامه رفتارهای کاخ سفید را فرافکنی خواند و افزود: «این اقدامات رافع مسئولیت آمریکا نسبت به ارتکاب جنایات متعدد تروریستی علیه جان هزاران نفر از مردم ایران و منطقه نخواهد بود.»

منبع: اعتماد آنلاین

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۵۷۴ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا