نقش طلا در بازنشانی پولی جهانی

کد خبر : 3790
23 مرداد 1401 - 14:05

طلا نقش مهمی در “بازنشانی پولی” جهانی آینده خواهد داشت زیرا دلار آمریکا سلطه خود را از دست می‌دهد.

به گزارش کیتکو، بازنشانی پولی جهانی اجتناب‌ناپذیر است زیرا ارزهای فیات به دلیل چاپ بیش از حد پول در حال کاهش هستند. ماکسیم برنیر، بنیانگذار و رهبر حزب کانادا اظهار کرد که دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره غالب جهانی توسط ارزهایی که توسط سبدی از کالاها از جمله طلا حمایت می‌شود، سقوط خواهد کرد.

او بیان کرد: یک سیستم پولی با پشتوانه کالا اتفاق خواهد افتاد. نمی‌دانم چه زمانی اما یک سیستم پولی فیات نمی‌تواند بیش از حد عمر کند و پس از چندین دهه، با این همه بدهی و چاپ پول در سراسر آمریکا، کانادا و اروپا، باید به پایان برسد.

او گفت: باید به بانک‌های مرکزی بگوییم که هدف تورم صفر را داشته باشند. برنیر گفت: بعد از آن، من معتقدم که ما باید در سطح بین‌المللی بازنشانی پولی داشته باشیم؛ پولی که بر اساس طلا یا سایر کالاها باشد، مانند آنچه در قرن ۱۹ داشتیم.

برنیر گفت که چاپ بیش از حد پول و افزایش بار بدهی فدرال منجر به تورم بالا در کانادا شده است. نرخ تورم کانادا در ماه ژوئن ۸.۱ درصد است. وی توضیح داد: به دلیل سیاست پولی بد تورم داریم. ما باید بودجه را متعادل کنیم. باید از خرج کردن پولی که نداریم دست برداریم.

وی با اشاره به برنامه کشورهای بریکس برای راه اندازی ارز ذخیره جهانی جدید گفت: شما می‌توانید در حال حاضر روند دلارزدایی را با روسیه، چین و هند مشاهده کنید. آنها به دنبال داشتن یک ارز جدید بر اساس کالاها و شاید طلا هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۴۷۵ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا