تداوم روند کاهشی قیمت سکه و طلا/ سکه طرح جدید ۳۰۰ هزارتومان ارزان شد

کد خبر : 3801
23 مرداد 1401 - 16:05

قیمت سکه طرح جدید امروز (یکشنبه، ۲۳ مردادماه) با ۳۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید در ساعت ۱۳ و ۵۵ دقیقه امروز ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین امروز نیم‌سکه هفت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه چهار میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی سه‌ میلیون تومان قیمت خورد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۳۲۶ هزار تومان رسید و قیمت هر مثقال طلا پنج میلیون و ۷۴۴ هزار تومان شد.

قیمت اونس جهانی طلا در بازارهای جهانی به دلیل تعطیلی بازارهای رسمی بدون تغییر یک‌هزار و ۸۰۴ دلار و پنج سنت بود.

انتشار خبرهای ضد و نقیض از مذاکرات برجام، بازار ارز را وارد فاز جدیدی کرد، اما به نظر می‌رسد بازار بیشتر در حال دریافت پالس‌های مثبت از مذاکرات است.

تحلیلگران بازار ارز معتقدند یکی از مهم ترین عواملی که انتظارات نزولی را تقویت کرده است،‌ اخبار خوشبینانه‌ای است که از مذاکرات هسته‌ای به گوش می‌رسد.

بررسی روند بازار ارز نشان می‌دهد که دلار که روز پنج‌شنبه هفته گذشته تا ۳۰ هزار و ۹۱۰ تومان رسیده بود، دیروز شنبه با کاهش ۰.۱۲ درصدی به ۳۰ هزار و ۸۷۰ تومان کاهش یافت.

در این شرایط، کارشناسان اقتصادی معتقدند در صورتی که انتشار خبرهای مثبت از برجام ادامه‌دار باشد، شاهد کاهش قیمت دلار در بازار خواهیم بود و حتی دلار به زیر کانال ۳۰ هزار تومان خواهد رفت.

در این میان، برخی پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در صورت توافق، نرخ دلار تا سطح ۲۵ هزار تومان هم کاهش خواهد یافت.

در مقابل، تحلیل‌هایی هم‌منتشر می‌شود از این‌که به دلیل افزایش درآمدهای نفتی پس از توافق برجام، احتمال سقوط دلار تا سطح ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان وجود دارد.

[اتحادیه هیچگونه مسئولیتی جهت صحت هرگونه پیش بینی مذکور در این مطلب ندارد]

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۱۴۸۳ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا