رشد تورم در آمریکا طلا را گران کرد

کد خبر : 798
9 مرداد 1401 - 10:05

افزایش دوباره تورم در آمریکا به‌دنبال ضعف ارزش دلار تمایل برای طلا به‌عنوان یک سرمایه ایمن را افزایش داده و باعث بالا رفتن قیمت آن شده‌است.

 

به‌گزارش رویترز، افزایش دوباره تورم در آمریکا به‌دنبال ضعف ارزش دلار تمایل برای طلا به‌عنوان یک سرمایه ایمن را افزایش داده و باعث بالا رفتن قیمت آن شده‌است. سطح فعلی قیمت طلا احتمالاً سرمایه‌گذاران بیشتری را جذب خواهد کرد.

قیمت هر اونس طلا آخرین ساعات بازار معاملاتی روز جمعه با 10 دلار و 10 سنت معادل 0.58 درصد افزایش به 1765 دلار و 94 سنت رسید.

هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان در آمریکا بیشتر از حد انتظار در ماه ژوئن افزایش‌یافته و تورم ماهیانه به بالاترین رقم از 2005 رسیده‌است.

انتشار این خبر ارزش دلار را 0.3 درصد پایین آورد و باعث قدرت گرفتن طلا شد. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.
برخی سرمایه‌گذاران طلا را به‌خاطر ایمن بودن سرمایه‌گذاری در آن خریداری می‌کنند، اما برخی دیگر تصور می‌کنند طلا و به‌طورکلی فلزات درحال‌حاضر ارزان‌ترین قیمت را برای خرید دارد.

طلا برای چهارمین ماه پیاپی کاهش قیمت داشته‌است. قیمت طلا در بحبوحه افزایش سریع نرخ بهره بانک‌های مرکزی، 300 دلار نسبت‌به اوج ماه مارس که از مرز 2000 دلار گذشته بود، پایین آمده‌است. ترس از رکود اقتصادی هم تمایل به دلار را بالا برده و باعث افزایش ارزش شده‌است.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا را بالا می‌برد.

قیمت نقره امروز با 1.66 درصد افزایش به 20 دلارو 20 سنت رسید و پلاتین با 0.91 درصد افزایش 899 دلار و 35 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام

منبع: تسنیم

[اتحادیه هیچگونه مسئولیتی جهت صحت هرگونه پیش بینی مذکور در این مطلب ندارد]

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۸۳۱ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا