رای دیوان عالی انگلیس در پرونده ذخایر طلای ونزوئلا علیه مادورو

کد خبر : 3604
9 مرداد 1401 - 15:05

دادگاه عالی لندن آخرین تلاش‌های نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا برای به دست آوردن کنترل بیش از یک میلیارد دلار از ذخایر طلای کشورش را که در انبارهای زیرزمینی بانک مرکزی انگلیس در لندن ذخیره شده، رد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دادگاه عالی لندن حکم داد که تصمیمات قبلی دادگاه عالی ونزوئلا با هدف سلب اختیار خوان گوآیدو، رهبر مخالفان دولت مادورو، در مورد این ذخیره طلا، باید نادیده گرفته شود.

این جدیدترین پیروزی حقوقی است که گوآیدو در انگلیس در ارتباط با این ذخایر طلا کسب کرده است؛ این در حالی است که او پیش از این از سوی لندن به عنوان “رئیس جمهوری” این کشور آمریکای جنوبی به رسمیت شناخته شد و در ادامه در یک سری درگیری‌های حقوقی دیگر در ارتباط با این پرونده شمش‌های طلا پیروز شد.

قاضی این پرونده گفت: من به این نتیجه رسیدم که هیات متعلق به گوآیدو موفق شده است. احکام دادگاه عالی ونزوئلا قابل رسمیت یافتن نیستند.

دولت ونزوئلا و اردوگاه حامیان گوآیدو هر کدام هیات‌های متفاوتی را به عنوان مقامات بانک مرکزی ونزوئلا منصوب کرده‌اند و هر دو گروه دستورالعمل‌هایی متناقض با یکدیگر در مورد این ذخایر طلا صادر کرده‌اند.

وکلای هیئت مدیره بانک مرکزی ونزوئلا گفتند که بانک مرکزی این کشور پس از حکم اخیر دادگاه عالی انگلیس در حال بررسی طرح یک درخواست تجدیدنظر است. اما گوآیدو، که اخیرا شاهد تحلیل رفتن حمایت‌های بین‌المللی از خودش بوده است، آن را یک پیروزی مهم خواند.

وکلای هیات مدیره بانک مرکزی ونزوئلا تحت حمایت مادورو در بیانیه‌ای اعلام کردند که حکم این دادگاه انگلیس را رد کرده و “اتخاذ تمام اقدامات قانونی  در اختیارش برای طرح درخواست تجدیدنظر در این تصمیم غیرعادی و فاجعه‌بار” را برای خود محفوظ می‌دانند.

دلسی رودریگز، معاون رئیس جمهوری و وزیر دارایی ونزوئلا نیز در تلویزیون دولتی این کشور گفت که “خسارت وارد شده به مردم ما جدی است” و دادگاه “باید آن را جبران کند”.

انتهای پیام

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۷۴۰ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا