قیمت طلا به زیر ۱۸۰۰ دلار کاهش می یابد؟

کد خبر : 434
14 تیر 1401 - 00:04

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.30 درصد کاهش به 1811 دلار و 11 سنت رسید. گزارش بالا رفتن نرخ اشتغال در آمریکا برای طلا بدین معناست که فدرال‌رزرو به سیاست‌های سخت‌گیرانه خود در مورد بالا بردن نرخ بهره ادامه خواهد داد. سیاستی که قیمت طلا را تحت فشار قرار می‌دهد. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند با […]

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.30 درصد کاهش به 1811 دلار و 11 سنت رسید.

گزارش بالا رفتن نرخ اشتغال در آمریکا برای طلا بدین معناست که فدرال‌رزرو به سیاست‌های سخت‌گیرانه خود در مورد بالا بردن نرخ بهره ادامه خواهد داد. سیاستی که قیمت طلا را تحت فشار قرار می‌دهد. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند با ادامه شرایط فعلی، قیمت این فلز گرانبها به پایین‌تر از 1800 دلار در هر اونس برسد.
نرخ تورم هم هنوز در سراسر دنیا بسیار بالاست که باعث می‌شود سیاست افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی ادامه داشته باشد.
اطلاعات خوش‌بینانه اقتصادی ارزش طلا را به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن از بین می‌برد، اما پیش‌بینی سخت‌تر شدن شرایط اقتصاد هم ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران را در بلندمدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.
 تیره و تار شدن دورنمای اقتصاد دنیا می‌تواند در کوتاه‌مدت از قیمت طلا حمایت کند. تورم بالا در تابستان جاری سرمایه‌گذاران را به سمت طلا سوق می‌دهد تا سرمایه‌گذاری ایمن‌تری داشته باشند. در تمام فضاهای تورمی وقتی مردم نگران از دست دادن اشتغال و ارزش ثروت خود هستند، طلا یک جایگزین منطقی برای پول جهت حفظ ارزش است.
اما درنهایت سیاست‌های سخت‌گیرانه فدرال‌رزرو آمریکا قیمت طلا را پایین خواهد آورد.

انتهای پیام

[ اتحادیه هیچگونه مسئولیتی جهت صحت هرگونه پیش بینی مذکور در این مطلب ندارد ]

نویسنده: اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر و سکه تهران ۴۹۸ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا