روسیه از تحریم طلا چقدر ضرر می‌کند

کد خبر : 110
11 تیر 1401 - 08:04

 به گزارش سی‌ان‌ان، آنتونی بلینکن وزارت امور خارجه آمریکا شب گذشته طی مصاحبه‌ای گفت: تحریم صادرات طلای روسیه 19 میلیارد دلار در سال از درآمدهای کرملین خواهد کاست. بلینکن که به شدت به خاطر عدم کارایی تحریم‌های غرب علیه روسیه تحت فشار است، مدعی شد که به زودی تاثیرات این تحریم‌ها خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نشان خواهد […]

 به گزارش سی‌ان‌ان، آنتونی بلینکن وزارت امور خارجه آمریکا شب گذشته طی مصاحبه‌ای گفت: تحریم صادرات طلای روسیه 19 میلیارد دلار در سال از درآمدهای کرملین خواهد کاست.

بلینکن که به شدت به خاطر عدم کارایی تحریم‌های غرب علیه روسیه تحت فشار است، مدعی شد که به زودی تاثیرات این تحریم‌ها خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نشان خواهد داد.

آمریکا، انگلیس، کانادا و ژاپن در نشست گروه G7 که در آلمان برگزار شده تصمیم گرفتند که واردات طلا از روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحریم کنند.

بلینکن در این مصاحبه گفت: طلا دومین صادرات پردرآمد برای روسیه به شمار می‌رود. این کشور سالانه 19 میلیارد دلار صادرات طلا دارد که بخش قابل توجهی از این صادرات به کشورهای عضو گروه 7 G انجام می‌شود. تحریم آن باعث می‌شود که دسترسی دولت روسیه به سالانه 19 میلیارد دلار پول قطع شود.

البته دولت روسیه اظهارات بلینکن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ غلط خوانده و می‌گوید: درواقع دومین محصول صادراتی ارزشمند برای روس‌ها محصولات غذایی است و صادرات محصولات کشاورزی در سال 2021، 37 میلیارد دلار برای مسکو درآمد داشته است.

البته هنوز مشخص نیست که دیگر اعضای گروه G7 هم قصد تحریم طلای روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارند یا نه؛ چراکه چارلز میشل دبیر شورای اروپایی گفته که اتحادیه اروپا باید ابتدا تعیین کنند که آیا امکان تحریم طلای روسیه به گونه‌ای که به اقتصاد این کشور آسیب بزند و نه اینکه به خودمان آسیب بزنیم وجود دارد یا خیر.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا نیز گفته تحریم صادرات طلای روسیه هزینه‌های بی‌سابقه‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به پوتین وارد خواهد کرد.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز مدعی شده که تحریم صادرات طلای روسیه حمله به قلب ماشین جنگی پوتین خواهد بود.

انتهای پیام

نویسنده: اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر و سکه تهران ۵۷۰ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا