قیمت نفت اوج گرفت

کد خبر : 83
11 تیر 1401 - 08:04

 بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار و هفت سنت معادل یک درصد افزایش، به ۱۱۰ دلار و ۶۴ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته با ۱.۸ درصد افزایش بسته شده بود. بهای معاملات نفت برنت با یک دلار و هشت سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش، به ۱۱۶ دلار […]

 بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار و هفت سنت معادل یک درصد افزایش، به ۱۱۰ دلار و ۶۴ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته با ۱.۸ درصد افزایش بسته شده بود.

بهای معاملات نفت برنت با یک دلار و هشت سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش، به ۱۱۶ دلار و ۱۷ سنت در هر بشکه رسید و به ۱.۷ درصد افزایش معاملات روز گذشته اضافه کرد.

امارات متحده عربی و عربستان سعودی به عنوان تنها اعضای اوپک به شمار می‌رفتند که ظرفیت مازاد تولید برای جبران از دست رفتن عرضه روسیه و کشورهای دیگر دارند.

توبین گوری، تحلیلگر کالاهای بانک کامن ولث در یادداشتی نوشت: اخبار جدید درباره محدود شدن عرضه، از قیمت‌های نفت پشتیبانی کرد. گفته می‌شود عربستان سعودی و امارات متحده عربی که دو تولیدکننده بزرگ هستند، در کوتاه مدت با محدودیت برای تولید بیشتر روبرو هستند.

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی، روز دوشنبه اعلام کرد این کشور نزدیک به حداکثر ظرفیت تولید خود بر مبنای سهمیه ۳.۱۶۸ میلیون بشکه در روز تحت توافق اوپک پلاس، نفت تولید می‌کند.

اظهارات وی، صحبتهای امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه را تایید کرد که در حاشیه نشست گروه هفت، به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، گفته بود امارات متحده عربی نزدیک به حداکثر ظرفیت، نفت تولید می‌کند و عربستان سعودی می‌تواند تولیدش را تنها به میزان ۱۵۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد که بسیار پایین‌تر از رقم دو میلیون بشکه در روز ظرفیت مازاد تولیدی است که پیش از این برآورد شده بود.

یک مقام ریاست جمهوری فرانسه اظهار کرد: جامعه بین المللی باید همه گزینه‌ها برای رفع کمبود انرژی از جمله مذاکره با کشورهای تولیدکننده مانند ایران و ونزوئلا را مد نظر قرار دهد. صادرات نفت ایران و ونزوئلا از تحریم‌های آمریکا متاثر شده است.

تحلیلگران همچنین به ناآرامی سیاسی در اکوادور و لیبی اشاره کردند که میزان عرضه نفت را دچار محدودیت بیشتری خواهد کرد.

شرکت ملی نفت لیبی روز دوشنبه اعلام کرد ممکن است تا سه روز دیگر در خلیج سرت وضعیت فورس ماژور اعلام کند، مگر این که تولید و ارسال محموله در پایانه‌های نفتی این منطقه ازسرگرفته شود.

وزارت انرژی اکوادور اعلام کرد این کشور در بحبوحه اعتراضات ضد دولتی، ممکن است تولید نفت را تا دو روز آینده به طور کامل متوقف کند. این عضو سابق اوپک، پیش از اعتراضات حدود ۵۲۰ هزار بشکه در روز نفت تولید می‌کرد.

بر اساس گزارش رویترز، این عوامل منعکس کننده کمبود عرضه در بازار است که به بهبود قیمت‌ها در هفته جاری منجر شده و تاثیر نگرانی‌های رکود اقتصادی بر قیمت‌ها را که طی دو هفته اخیر وجود داشت، زدوده است.

انتهای پیام

نویسنده: اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر و سکه تهران ۳۲۲ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا