ریابکوف: روسیه به دنبال خریداران جایگزین برای طلا است

کد خبر : 266
11 تیر 1401 - 00:04

 خبرگزاری تاس این خبر را به نقل از ریابکوف منتشر کرد و نوشت: به دنبال ممنوعیت آمریکا علیه صادرات طلای روسیه، مسکو به دنبال صادرات طلا به کشورهای دیگری است. آمریکا سه شنبه همین هفته تحریم هایی را علیه بیش از ۱۰۰ هدف روسی اعمال  و واردات جدید طلا از این کشور را منع کرد. […]

 خبرگزاری تاس این خبر را به نقل از ریابکوف منتشر کرد و نوشت: به دنبال ممنوعیت آمریکا علیه صادرات طلای روسیه، مسکو به دنبال صادرات طلا به کشورهای دیگری است.

آمریکا سه شنبه همین هفته تحریم هایی را علیه بیش از ۱۰۰ هدف روسی اعمال  و واردات جدید طلا از این کشور را منع کرد.

این اقدام واشنگتن در راستای تعهدات رهبران گروه هفت در این هفته برای مجازات بیشتر روسیه به بهانه اقداماتش در اوکراین بوده است.

 انگلیس، کانادا، ژاپن و آمریکا روز یکشنبه به طور مشترک اعلام کردند که خرید طلا از روسیه را منع می کنند تا به این کشور و ثروتمندان آن اجازه ندهند از این فلز گرانبها برای اجتناب از تحریم ها استفاده کنند.

بر اساس گزارش روزنامه ایندیپندنت در سال ۲۰۲۱، درآمد روسیه از صادرات طلا حدود ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بوده است.

به گفته مقام های دولت بایدن، پس از صادرات انرژی، طلا بیشترین درآمد را نصیب مسکو می کند و تحریم این فلز گرانبها مشارکت روسیه در بازارهای جهانی را دشوارتر خواهد ساخت.

تحریم‌های غرب علیه روسیه تاکنون مستقیما طلای این کشور را هدف قرار نداده، اما بسیاری از بانک‌ها، شرکت‌های حمل‌ ونقل و پالایشگاه‌ها پس از آغاز درگیری در اوکراین خرید فلزات از روسیه را متوقف کردند.

نویسنده: اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر و سکه تهران ۶۹۲ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا