اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران

شبکه اطلاع رسانی طلا،جواهر،نقره و سکه
شناسه: 9755 زمان: 23 اسفند 1401 - 22:12

دلایل گرانی دوباره طلا و انواع سکه | توصیه رئیس اتحادیه طلا ؛ تا پایان سال طلا و سکه بخریم یا نه؟

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران توصیه کرد؛ مردم تا پایان سال منتظر کاهش یا افزایش خاصی نباشند و نوسانات

 

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران توصیه کرد؛ مردم تا پایان سال منتظر کاهش یا افزایش خاصی نباشند و نوسانات نهایتا ۲ تا ۵ درصد خواهد بود. لذا با توجه به کاهش قیمتی که اخیرا رخ داد مردم می توانند مبادلات خود را در رابطه با خرید مصنوعات طلا و سکه انجام دهند.

 

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران در گفت و گو با همشهری آنلاین گفت: انس جهانی طلا از اوایل هفته تاکنون ۴۵ دلار افزایش یافته است که همین موضوع موجب شده تا از روز گذشته نوسانات قیمتی در بازار طلا و سکه افزایشی باشد. البته بخشی از افزایش قیمت ها نیز به نوسانات نرخ ارز باز می گردد که موجب شده از روز دوشنبه روند قیمت ها در بازار افزایشی باشد.

بذرافشان در پاسخ به این سوال که آیا تا پایان سال قیمت طلا و سکه همچنان روند افزایشی خواهد داشت نیز، اظهار کرد: بازار هم اکنون ثبات نسبی خوبی را دارد و تقاضای زیادی در بازار وجود ندارد،‌بنابراین افزایش قیمت‌ها تقاضا را تشدید نکرده است. لذا اگر تا پایان سال بازار ارز توسط بانک مرکزی مدیریت شود و قیمت انس جهانی افزایشی نشود، خیلی شاهد نوسانات افزایشی یا کاهشی در بازار طلا و سکه نخواهیم بود و نوسانات نهایتا بین ۲ تا ۵ درصد خواهد بود.

وی ادامه داد: در بازار اکنون مردم نه فروشنده هستند و نه خریدار. بازار روال عادی خود را طی می کند حتی در روزهای اول هفته ما کاهش تقاضا نیز داشتیم یعنی از روال عادی نیز کمتر بود.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران توصیه کرد؛ مردم تا پایان سال منتظر کاهش یا افزایش خاصی نباشند و نوسانات نهایتا ۲ تا ۵ درصد خواهد بود. لذا با توجه به کاهش قیمتی که در ۱۰ روز گذشته داشتیم مردم می توانند مبادلات خود را در رابطه با خرید مصنوعات طلا و سکه انجام دهند.

آخرین نرخ طلا و سکه امروز سه شنبه
بنا بر اعلام رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران امروز سه‌شنبه ۲۳ اسفند و تا لحظه تنظیم این خبر قیمت ها به شرح زیر است.

هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون و  ۳۵۰ هزار تومان

سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۶ میلیون تومان

نیم‌سکه بهار آزادی ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار

ربع سکه بهار آزادی ۱۰ میلیون  و ۵۰۰ هزار

سکه یک‌گرمی ۶ میلیون تومان

انس جهانی طلا  ۱۹۱۰ دلار