اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران

شبکه اطلاع رسانی طلا،جواهر،نقره و سکه
شناسه: 9244 زمان: 1 اسفند 1401 - 12:12

قیمت طلای جهانی کاهش یافت

قیمت طلا امروز (دوشنبه) به دلیل تقویت ارزش دلار و نگرانی از آمارهای اقتصادی اخیر ایالات‌متحده در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره فدرال رزرو کاهش یافت.

بهای هر اونس طلا صبح امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۸۴۲ دلار و ۳۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۱۸۴۳ دلار و ۳۰ سنت رسید.

شاخص دلار ۰.۲ درصد افزایش یافت و باعث شد شمش با قیمت دلار برای خریدارانی که سایر ارزها را دارند جذابیت کمتری داشته باشد.

بازارهای پول انتظار دارند، پس از داده‌های اخیر بازار کار فشرده همراه با تورم و قیمت‌های مصرف کننده بالا،  فدرال رزرو تا ماه مه نرخ‌های معیار را به بالای پنج درصد برساند و نرخ‌ها در ماه جولای به ۵.۳ درصد برسد. طلا به عنوان پوششی در برابر تورم فزاینده در نظر گرفته می‌شود اما نرخ‌های بهره بالا هزینه فرصت نگهداری شمش‌های غیر بازده را افزایش می‌دهد.

داده‌های روز جمعه نشان داد که قیمت‌های واردات ایالات‌متحده برای هفتمین ماه متوالی در ژانویه در بحبوحه کاهش هزینه‌های محصولات انرژی کاهش یافت که به کوچک‌ترین افزایش سالانه تورم وارداتی در دو سال گذشته منجر شد. کاهش شدید قیمت‌های داخلی باعث افزایش تقاضای خرده‌فروشی برای طلای فیزیکی در هند در هفته گذشته شد.

اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن ۰.۱۳ درصد کاهش یافت و از ۹۲۱.۰۸ تن در روز پنجشنبه به ۹۱۹.۹۲ تن در روز جمعه رسید.

اما در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۷ درصد کاهش به ۲۱.۵۸ دلار رسید، پلاتین ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۹۱۴ دلار و ۱۷ سنت رسید و پالادیوم ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۱۴۸۸ دلار و ۶۱ سنت رسید.

بر اساس گزارش رویترز، فعالیت بازار ممکن است امروز(دوشنبه) به دلیل تعطیلات در ایالات‌متحده نسبتاً پایین باشد.

انتهای پیام