اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران

شبکه اطلاع رسانی طلا،جواهر،نقره و سکه
شناسه: 9227 زمان: 26 بهمن 1401 - 11:11

کاهش بهای جهانی طلا

ارزش طلا پس‌از انتشار اطلاعات مربوط به قیمت مصرف‌کننده در آمریکا که حاکی از کاهش کم‌تر از حد انتظار آن در ژانویه بود، در همان سطح پایین‌ترین رقم طی یک‌ماهه گذشته باقی‌مانده است.

به گزارش رویترز، اطلاعات جدید تورم آمریکا در ماه ژانویه بی‌ثباتی درمورد اقتصاد آمریکا و سیاست‌های پولی آن را بالا برده و در شرایطی که دلار هم عکس‌العمل خاصی به این گزارش نشان نداده، قیمت طلا تقریباً ثابت مانده است.

ارزش طلا پس‌از انتشار اطلاعات مربوط به قیمت مصرف‌کننده در آمریکا که حاکی از کاهش کم‌تر از حد انتظار آن در ژانویه بود، در همان سطح پایین‌ترین رقم طی یک‌ماهه گذشته باقی‌مانده است. تورم در آمریکا در اولین ماه سال جاری میلادی نسبت‌به ماه قبل افزایش داشت.

تاجران درحال‌حاضر منتظر عکس‌العمل فدرال رزرو آمریکا به این اطلاعات هستند. اما با توجه به ادامه تورم بالا، انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا هم به روند افزایش نرخ بهره در کوتاه‌مدت ادامه دهد.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.43 درصد کاهش به 1846 دلار و 39 سنت رسید.

دلار عکس‌العمل خاصی به اطلاعات تورم آمریکا نشان نداده و ارزش آن تا حدی نسبت‌به سایر ارزهای دنیا پایین آمده‌است. اما دورنمای افزایش نرخ بهره آمریکا به نفع فلزات گران‌بها ازجمله طلا به‌عنوان سرمایه‌های غیر سودده نیست چون هزینه سرمایه‌گذاری در آنها را افزایش داده و تمایل برای خریدشان را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، ادامه روند افزایش نرخ بهره و تورم بالا احتمال رکود اقتصاد آمریکا را در سال جاری میلادی بالا برده و می‌تواند تقاضا برای طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش دهد.

قیمت سایر فلزات گران‌بها هم امروز تغییر چندانی نداشته است. قیمت نقره با 0.61 درصد کاهش به 21 دلار و 74 سنت رسید و پلاتین با 0.54 درصد کاهش 930 دلار و 2 سنت معامله می‌شود.

در میان فلزات صنعتی، قیمت مس با 0.25 درصد کاهش به 406 دلار و 50 سنت رسیده است.

انتهای پیام