اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران

شبکه اطلاع رسانی طلا،جواهر،نقره و سکه
شناسه: 8727 زمان: 1 بهمن 1401 - 10:11

ثبت پنجمین افزایش هفتگی پیاپی قیمت اونس طلا

تثبیت شاخص دلار باعث کاهش قیمت طلا در روز جمعه شد. اما امید به آهسته شدن روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا، این فلز گران‌بها را با پنجمین افزایش قیمت پیاپی هفتگی مواجه کرد.

به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.32 درصد کاهش به 1926 دلار و 8 سنت رسید. قیمت طلا 0.4 درصد طی یک هفته گذشته افزایش یافته است.

تحلیلگران عقیده دارند دلار آمریکا تا حدی تثبیت‌شده و قیمت طلا را طی هفته آینده پایین می‌آورد. ارزش دلار در برابر سایر رقبای خود ثابت بوده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده‌است.

اما اطلاعات اقتصادی ضعیف آمریکا و اظهارات تند سیاستگذاران فدرال رزرو این کشور نگرانی درمورد رکود اقتصاد دنیا را افزایش داده و سرمایه‌گذاران را به سمت طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن سوق داده است.

پایین آمدن میزان افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی قیمت طلا را بالا می‌برد، چون هزینه نگهداری آن را پایین آورده و تمایل برای خرید این فلز گرانبها را افزایش می‌دهد.

قیمت نقره امروز 0.27 درصد افزایش به 23 دلار و 94 سنت رسید و پلاتین با 0.93 درصد افزایش 1045 دلار و 88 سنت معامله می‌شود.

چالش‌های به‌وجودآمده در بخش معدن‌کاری آفریقای جنوبی از قیمت پلاتین حمایت کرده و انتظار می‌رود عملکرد آن‌همچنان از پالادیم بهتر باشد.

انتهای پیام