اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران

شبکه اطلاع رسانی طلا،جواهر،نقره و سکه
شناسه: 8404 زمان: 10 دی 1401 - 16:10
فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد

تشدید برخورد پلیس با اخلالگران نظام ارزی/ دستگیری ۱۱۹ نفر و اخذ تعهد از مدیران ۲۰ کانال

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۱۱۹ اخلاگر ارزی و کشف ۴۴۵ هزار واحد ارزی خبر داد و گفت: طرح برخورد با اخلالگران نظام ارزی با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت.

سردار حسین رحیمی در نشست خبری که امروز که با حضور روسای پلیس‌های تخصصی برگزار شد، در تشریح اقدامات پلیس در برخورد با اخلالگران  نظام ارزی ، گفت: پلیس با هماهنگی بانک مرکزی اقداماتی را در حوزه کنترل قیمت بازار و برخورد با سودجویان طلا و ارز هم در فضای مجازی و هم در فضای حقیقی را آغاز کرد.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز طی دو الی سه روز گذشته بنا به درخواست مسئولان بانک مرکزی با برنامه ریزی و هماهنگی صورت گرفته حتی در روز گذشته اقدامات عملیاتی را درخصوص مقابله با اخلالگران نظام ارزی هم در فضای مجازی و هم در فضای حقیقی انجام و این اقدامات باعث کاهش ۳۰۰۰ تومانی قیمت ارز در بازار شد.

وی ادامه داد: این طرح که در مناطق تجمع صرافی ها بود انجام شد و ۱۱۹ نفر که متاسفانه تعدادزیادی از آنها دارای سابقه بودند دستگیر شدند. از این افراد ۴۴۵ هزار واحد ارزی به ارزش حدود شش میلیارد تومان کشف شد.

وی ادامه داد: ۲۰ نفر از این افراد  با هماهنگی روانه زندان شدند. این طرح از امروز با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت.

سردار رحیمی افزود: پلیس فتای ما نیز اقداماتی در این زمینه انجام داد و در این راستا نیز  ۶۷ کانال  و صفحه در فضای مجازی شناسایی شد و ۲۰ نفر از مدیران کانال ها احضار شدند و پس از اخذ تعهد آزاد شدند ۴۶ صفحه نیز حذف شد. این صفحات میلیون‌ها عضو و بازدید کننده داشتند.

اولتیماتوم پلیس به اخلالگران و سوءاستفاده‌کنندگان از نوسانات قیمت ارز و طلا

وی در ادامه با اولتیماتوم به اخلالگران و سوءاستفاده‌کنندگان از نوسانات قیمت ارز و طلا، گفت: به افرادی که در معابر و خیابان‌ها وحتی صرافی‌ها به افزایش قیمت ارز دامن می زند هشدار می‌دهم که پلیس رفتار آنان را رصد کرده و با آنان برخورد خواهد کرد. متاسفانه اقدامات این افراد در اعلام قیمت‌های کاذب تاثیر زیادی بر افزایش قیمت ارز داشت.

وی به کانال‌های مجازی اعلام قیمت نیز اشاره کرد و گفت: برخی از این کانالهای شناسایی شده در خارج از کشور فعالیت می کردند. البته ارتباط سازمان یافته‌ای در این خصوص با خارج از کشور وجود نداشت.

رئیس پلیس تهران بزرگ درباره سابقه کیفری بازداشت شدگان نیز گفت: بسیاری از افراد بازداشت شده سابقه تعهد و زندان نیز داشته اند.
وی درباره برخورد با تخلفات صرافی‌ها نیز اظهار کرد: در این خصوص نیز سه صرافی متخلف پلمب شده است و تعدادی نیز تذکر دریافت کرده‌اند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به پرسش ایسنا در مورد قیمت فروش ارز نیز گفت: قیمت فروش ارز همان قیمتی است که به طور روزانه از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود و هیچ یک از صرافی‌ها اجازه فروش ارز با قیمتی متفاوت از نرخ مصوب را نداشته و پلیس نیز در صورت مشاهده با این تخلف برخورد خواهد کرد. در این خصوص تیم‌های مختلف پلیس در سطح شهر حضور داشته و به طور محسوس و نامحسوس بر این موارد نظارت دارند.

رحیمی در بخش دیگری از اظهارات خود با تاکید بر اینکه پلیس مشکلی با کانون صرافان ندارد، گفت: رییس کانون صرافان نیز به پلیس دعوت شد و ما صحبت‌های لازم را با آنان انجام دادیم و تذکرات لازم را هم دادیم.