اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران

شبکه اطلاع رسانی طلا،جواهر،نقره و سکه
شناسه: 8375 زمان: 7 دی 1401 - 14:10

طلا یا مس، کدام درخشش بیشتری در سال ۲۰۲۳ دارد؟

طلا به عنوان یک دارایی امن همیشه نقش اساسی در سبد سهام ایفا می‌کند. با این حال، به گفته یکی از مدیران ارشد معدن، سرمایه‌گذاران باید به مس توجه کنند زیرا می‌تواند در سال ۲۰۲۳ پتانسیل بیشتری داشته باشد.

وارویک اسمیت، مدیر اجرایی معدن پاسیفیک در مصاحبه اخیر با کیتکو نیوز گفت که اگرچه قیمت مس در سال گذشته نوسانات بسیار بیشتری نسبت به طلا داشته است اما چشم‌انداز سرمایه‌گذاری در مقایسه با فلز زرد، آن را اندکی جذاب‌تر می‌کند.

قیمت مس در اوایل سال ۲۰۲۲ برای مدت کوتاهی به بالاترین حد خود رسید. با این حال، افزایش ترس از رکود ناشی از سیاست پولی تهاجمی فدرال رزرو به طور قابل‌توجهی بر فلز صنعتی تأثیر گذاشته است. قیمت مس به دنبال کاهش ۱۲ درصدی در پایان سال است.

قیمت طلا در مقایسه با آن، نسبتاً بهتر از مس حفظ شده است زیرا در حال آماده شدن برای پایان سال بدون تغییر است و قیمت‌ها در حدود ۱۸۲۵ دلار در هر اونس معامله می‌شود. اسمیت گفت: اگرچه قیمت طلا همچنان یک دارایی جذاب است زیرا جهان در آستانه رکود قرار دارد، مس نیز موقعیت خوبی برای مقابله با طوفان پیش رو دارد.

اسمیت خاطرنشان کرد که یک وسیله نقلیه الکتریکی حدود ۸۵ پوند مس مصرف می‌کند و پیش‌بینی می‌شود که ۷ میلیون خودروی برقی تا سال ۲۰۲۵، در جاده‌ها وجود داشته باشد.

اگرچه ممکن است قیمت مس تا سال ۲۰۲۳ کاهش یابد اما اسمیت گفت هرگونه کاهش قیمت باید به عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری بلندمدت در نظر گرفته شود. او همچنین با نگاهی به بازار طلا گفت که همراه با ترس از رکود، نوسانات مداوم در بازارهای کریپتو نیز باید به حمایت از فلز گرانبها ادامه دهد.

انتهای پیام