اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران

شبکه اطلاع رسانی طلا،جواهر،نقره و سکه
شناسه: 8365 زمان: 5 دی 1401 - 13:10
با حضور رئيس و عضو هيئت رئيسه اتاق اصناف و روساي اتحاديه هاي صنفي تهران:

جلسه آشنايي با سامانه استعلام ماده ۱۸۶ قانون ماليات هاي مستقيم برگزار شد

با حضور علي توسطي، رئيس و حميدرضا رستگار، عضو هيئت رئيسه اتاق اصناف تهران، نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، و تعدادي از روساي اتحاديه هاي صنفي، محمدرضا جعفريان مشاور مالياتي اتاق اصناف و ميرزازاده، کارشناس سازمان امور مالياتي، جلسه آشنايي با سامانه استعلام ماده ۱۸۶ قانون ماليات هاي مستقيم روز يکشنبه ۴ دي۱۴۰۱در سالن اجتماعات اين اتاق برگزار شد.

در اين جلسه که جمعي از کاربران اتحاديه هاي صنفي نيز حضور داشتند علي توسطي، رئيس اتاق اصناف تهران در سخناني گفت: همانگونه که مجلس خانه ملت است، اتاق اصناف هم خانه تمام اصناف و صنوف مختلف مي باشد؛ لذا هيئت رئيسه با مشارکت و هم افزايي با تمامي اصناف در راستاي توسعه و ارتقاي امور آنها گام بردارد.

توسطي تاکيد کرد: متاسفانه مسائل مالياتي هميشه براي اصناف چالش آفرين بوده که از آن جمله مي توان به موضوع استعلام ماده ۱۸۶ قانون ماليات هاي مستقيم و معضلات آن براي صدور پروانه کسب اشاره کرد.

وي تصريح کرد: علي رغم تمام مشکلات و چالش ها با بهره مندي و امتزاج تمام نيروها و پتانسيل اتاق اصناف از صفر تا صد ماليات اصناف را پيگيري مي کنيم تا حق و حقوق آنها احصا را نماييم. ضرورت دارد نقاط کور مالياتي از بين برود و همه امور در مسير پيشرفت قرار گيرد.

در ادامه حميدرضا رستگار، عضو هيئت رئيس اتاق اصناف تهران بيان کرد: موضوع ماليات يک واقعيت مهم کشور مي باشد که به يکي از دغدغه هاي اصناف تبديل شده است. در حال حاضر الگوي وصول ماليات بر اساس آخرين تصميم گيري ها به سمت اخذ آن از طريق اشخاص حقيقي از جمله اصناف سوق پيدا کرده است؛ لذا ما بايد با توجه به اين تغييرات برنامه ريزي داشته باشيم و اطلاعات خود را بالا ببريم.

رستگار تصريح کرد: از مهمترين چالش هاي کنوني واحدهاي صنفي و مردم نداشتن اطلاعات و آگاهي هاي لازم از بسياري قوانين مربوط به امور کسب و کار مي باشد؛ لذا يکي از مهمترين اهداف و برنامه هاي اتاق اصناف تجهيز، آموزش و اطلاع رساني هاي لازم مي باشد. در همين راستا با توجه به رونمايي از سامانه استعلام ماده ۱۸۶ قانون ماليات هاي مستقيم و مشکلاتي که کاربران مرتبط با اين سامانه داشتند جلسه مذکور تشکيل گرديد.

در ادامه اين جلسه توضيحاتي از سوي ميرزازاده کارشناس سازمان امور مالياتي در خصوص سامانه استعلام ماده ۱۸۶ قانون ماليات هاي مستقيم ارائه و به سوالات روساي اتحاديه هاي صنفي و کاربران حاضر در جلسه پاسخ داده شد.