اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران

شبکه اطلاع رسانی طلا،جواهر،نقره و سکه
شناسه: 8206 زمان: 30 آذر 1401 - 09:09

طلای جهانی در اوج یک هفته‌ای

قیمت طلا امروز(چهارشنبه) پس از افزایش بیش از یک درصدی در روز گذشته به دلیل کاهش ارزش دلار پس از تغییر سیاست غیرمنتظره بانک مرکزی ژاپن، در نزدیکی بالاترین رقم یک هفته اخیر خود ثابت ماند.

بهای هر اونس طلا صبح امروز با ۱۴ .۰  درصد کاهش به ۱۸۱۷ دلار رسید و قیمت طلای آمریکا با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۱۸۱۸ دلار رسید.

شاخص دلار پس از سقوط در روز سه شنبه ثابت بود. دلار ضعیف‌تر، شمش را در بین سرمایه‌گذاران خارجی جذاب‌تر می‌کند.

هفته گذشته، جروم پاول، رئیس فدرال‌رزرو گفت: بانک مرکزی ایالات‌متحده در سال آینده حتی اگر اقتصاد به سمت یک رکود احتمالی سقوط کند افزایش بیشتری نرخ بهره را خواهد داشت.  طلا به عنوان یک پوشش تورم در نظر گرفته می‌شود اما نرخ‌های بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری دارایی را افزایش می‌دهد.

داده‌های گمرک سوئیس در روز سه‌شنبه نشان داد که سرعت محموله‌های طلای سوئیس به آسیا و خاورمیانه در ماه نوامبر با افزایش قیمت‌ها کاهش و صادرات به کشورهایی از جمله چین و ترکیه نسبت به سطح اکتبر کاهش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز سه‌شنبه ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۹۱۳.۸۸ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۴.۱۲ دلار رسید، پلاتین ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۰۰۶ دلار و ۱۶ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۷۳۴ دلار و سه سنت رسید.

انتهای پیام