اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران

شبکه اطلاع رسانی طلا،جواهر،نقره و سکه
شناسه: 8000 زمان: 21 آذر 1401 - 13:09

افت بهای جهانی طلا

قیمت طلا امروز دوشنبه با افزایش ارزش دلار کاهش یافت، در حالی که سرمایه‌گذاران برای اطلاعات کلیدی تورم ایالات‌متحده و تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره که قرار است در هفته جاری منتشر شود، موضع گرفتند.

بهای هر اونس طلا صبح امروز به ۱۷۸۷ دلار و ۴۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۵۸ درصد کاهش به ۱۷۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید.

شاخص دلار ۰.۳ درصد افزایش یافت. دلار قوی‌تر، شمش دلاری را برای خریداران خارجی گران‌تر می‌کند. مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار اظهار کرد که این هفته مهمی برای بازارهاست که تورم ایالات‌متحده و نشست فدرال‌رزرو را دارند. ما شاهد سطوح پایین‌تری از نوسانات و اقدامات متغیر قیمت خواهیم بود زیرا سرمایه‌گذاران نسبت به رویدادهای پیشرو محتاط می‌شوند.

سرمایه گذاران داده‌های روز سه شنبه شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده (CPI) و نشست نهایی فدرال رزرو در سال ۲۰۲۲ را که در ۱۳ تا ۱۴ دسامبر برنامه ریزی شده است، زیر نظر خواهند داشت.

معامله‌گران با احتمال ۹۳ درصدی افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو قیمت‌گذاری می‌کنند. نرخ‌های بهره پایین‌تر باعث افزایش جذابیت طلا می‌شود زیرا هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت‌های تولیدکننده ایالات‌متحده در ماه نوامبر اندکی بیشتر از حد انتظار افزایش یافت. جانت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات‌متحده روز یکشنبه کاهش قابل‌توجهی در تورم ایالات‌متحده در سال ۲۰۲۳ را پیش‌بینی کرد. علاوه بر این، بانک مرکزی اروپا و بانک انگلستان نیز قرار است در این هفته افزایش نرخ بهره را اعلام کنند زیرا سیاست‌گذاران به مقابله با تورم ادامه می‌دهند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۸ درصد کاهش به ۲۳.۲۷ دلار، پلاتین ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۰۱۶ دلار و ۸۸ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۶ درصد کاهش به ۱۹۳۸ دلار و ۳۳ سنت رسید.

انتهای پیام