اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران

شبکه اطلاع رسانی طلا،جواهر،نقره و سکه
شناسه: 7315 زمان: 16 آبان 1401 - 09:08

افت 0.5 درصدی طلا در بازارهای جهانی

بهای جهانی طلا امروز با رشد ارزش دلار با کاهش مواجه شد.

به‌گزارش رویترز، افزایش ارزش دلار باعث سقوط قیمت طلا در روز دوشنبه نسبت‌به اوج آن در سه هفته گذشته شد. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌کند.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.51 درصد کاهش به 1673 دلار و 33 سنت رسید. سقوط 2 درصدی ارزش دلار در روز جمعه پس‌از انتشار اطلاعات اشتغال آمریکا باعث افزایش 3 درصدی قیمت طلا شد. این اطلاعات خوش‌بینی نسبت‌به آرام‌تر شدن سیاست افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا را افزایش داد.

ارزش دلار 0 0.2 درصد افزایش‌یافته است. 4 تن از سیاست‌گذاران بانک مرکزی آمریکا در روز جمعه از تسهیل سیاست افزایش نرخ بهره در اجلاس آینده این بانک خبر دادند.

سرمایه‌گذاران در حال حاضر بر اطلاعات تورم آمریکا که در اواخر این هفته منتشر خواهد شد تمرکز کرده‌اند که می‌تواند اقدام بعدی فدرال‌رزرو در اجلاس ماه دسامبر را روشن کند.

تحلیلگران عقیده دارند اطلاعات تورم آمریکا توانایی رشد یا سقوط شدید طلا را دارد. درحالی‌که بازارها در حال حاضر انتظار افزایش 5 واحدی نرخ بهره را دارند، گزارش تورم بالا می‌تواند این رقم را افزایش داده، دلار را گران‌تر کرده و قیمت طلا را پایین بیاورد.

از طلا همواره به‌عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان تورم بالا یاد می‌شد. اما بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری این فلز گرانبها را افزایش داده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

شورای جهانی طلا در روز جمعه اعلام کرد ثابت بودن قیمت طلا در چین، ضعف یوان و بی‌ثباتی‌های اقتصادی از فروش طلا در مناطقی مانند پکن و شانگهای در ماه اکتبر حمایت کرده‌است.

قیمت نقره امروز با 0.60 درصد کاهش به 20 دلار و 66 سنت رسید و پلاتین با 1.04 درصد کاهش 954 دلار و 12 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام