اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران

شبکه اطلاع رسانی طلا،جواهر،نقره و سکه
شناسه: 7162 زمان: 10 آبان 1401 - 10:08

ترمز همزمان دلار و طلای جهانی

قیمت طلا امروز(سه‌شنبه) پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح خود در بیش از یک هفته گذشته ثابت بود زیرا دلار در آستانه نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو آمریکا وجایی که بانک مرکزی احتمالاً افزایش بیش‌ازحد دیگری نرخ بهره را ارائه خواهد کرد، ثابت ماند.

بهای هر اونس طلا صبح امروز با ۴۲ .۰ درصد افزایش به ۱۶۳۷ دلار و ۸۰ سنت رسید و پیش از این به پایین‌ترین سطح خود از ۲۱ اکتبر رسیده بود.  قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۲۶ درصد افزایش به ۱۶۳۸ دلار و ۸۰ سنت رسید.

انتظار می‌رود که بانک‌های مرکزی ایالات‌متحده در این هفته حتی با تشدید بحث در مورد اینکه چه زمانی باید به سمت افزایش‌های کمتر نرخ بهره بروند، مقابله با تورم خود را با سرعت بالا حفظ کنند، تا از وارد شدن بزرگ‌ترین اقتصاد جهان به رکود جلوگیری کنند.

فدرال رزرو ایالات‌متحده احتمالاً برای چهارمین بار متوالی نرخ بهره را ۷۵ واحد افزایش می‌دهد. طلا نسبت به افزایش نرخ‌های بهره ایالات‌متحده بسیار حساس است زیرا این امر باعث افزایش هزینه فرصت نگهداری فلز بدون بازده می‌شود.

داده‌های روز دوشنبه نشان داد که تورم منطقه یورو در ماه اکتبر بیش از حد انتظار افزایش یافت و این انتظارات را تقویت کرد که بانک مرکزی اروپا با وجود کاهش رشد اقتصادی، با افزایش چشمگیر نرخ بهره ادامه خواهد داد.

بر اساس گزارش رویترز، ذخایر اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، با ۰.۲۲ درصد کاهش از ۹۲۲.۵۹ تن در روز جمعه به ۹۲۰.۵۷ تن در روز دوشنبه رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۹.۱۸ دلار رسید، پلاتین ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۲۴.۵۱ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۹ درصد افزایش به ۱۸۵۶ دلار و ۹۱ سنت رسید.

انتهای پیام